Min historie – leserinnlegg 5#

Livshistorien min –  Helt siden jeg var bitteliten med bollekinn og søt, har jeg blitt mobba. Det fikk jeg spesielt merke oppover årene på barneskolen. Helt forferdelig år. Videre i ettertid har jeg tenkt på hvorfor, kanskje det var klærna jeg gikk i, hvordan jeg sminka meg, på hvilken måte jeg snakka, hvordan jeg fiksa håret osv osv.. (bakside; Nei, jeg har aldri vært frekk mot noen, baktalt dem eller gjort andre ting som skulle få andre klassekamerater (og mennesker uten om skolen) til å ikke like meg.. som regel møtte jeg dem med et smil) Men jeg var fast bestemt på å hold ut og ikke bry meg, selvom jeg gråt så og si hver eneste dag som gikk! 

7klasse, leirskolen mer presiss. Ting hadde ikke forandret seg så veldig mye ang. mobbingen, men heldigvis hadde jeg fått noen venniner som så vekk fra alle ryktene og mobbingen jeg var utsatt for. Uansett, jeg hadde hatt et flott opphold med de kjære venninene mine på leirskolen, men på nest siste dagen skjedde noe som fikk meg til å virkelig få øynene opp. Vi hadde gått en forfriskene tur, det hadde kommet løs snø i midten av september oppe i fjellene! (NB. Her kommer også en lærepenge) Jeg gikk med hendene i lomma (!!) fordi jeg frøys så mye at fingerene mine var frossende og idet jeg rusler oppover falt jeg på en stein som var skjult under snøen, og i det snubla jeg rett ned (som en planke, faceplant som noen vil kalle det) slik at jeg lå som en strekk, men bakken var ikke rett, det lå stein under snøen, så halsen min ble slått imot den i det jeg falt, og jeg herka blod mens jeg gikk.


Da vi hadde kommet inn på hytta, hadde stemmen min begynt å bli rusten etter fallet. Vennina mi fortalt hva som hadde skjedd veldig detaljert mens jeg sto på siden (siden jeg hadde smerter i strupehodet) lærere spurte om de kunne høre, og selvsagt prøvde jeg med alt jeg hadde å snakke! Reaksjonen dems var slik; DE LO AV MEG, tro det eller ei, men de lo av alt som hadde skjedd, smertene mine og reddselen min for hva som hadde skjedd. Samme natt lå jeg å gråt og gråt, rett og slett, jeg trodde at det var så alvorlig at jeg skulle gå den natta (jeg fikk hjelp av noen mens jeg var der oppe, de i klassen trudde også jeg skuspilla alt sammen for å få oppmerksomhet).

Da jeg var hjemme, fortalt vennina mi om hva som hadde skjedd, og vi dro rett på legevakta. En uke senere ble jeg innlagt! Nå går det selvsagt helt fint, annet at jeg har skaffet meg angst for halspartiet mitt. (det var selvsagt mye opp og ned i mellom de tidene, og jeg var faktisk helt stum i 11 uker, tenk på det!). Heldigvis ble det ingen opperasjoner, skaden satt psykisk!  Jeg var heller ikke på skolen i den tiden, så jeg har nesten ikke 7.klasse fullført.

Også rett etter jeg hadde det store problemmet med overgangen til ungdomsskolen, pga. mobbingen. Heldigvis hadde det ikke kommet så mye ut på ungdomsskolen, så flere og flere har gitt meg en sjanse til å bli kjent med meg, det er jeg takknemlig for. Og jeg hadde flere venner enn jeg hadde fler mobbere. Men i slutten av halve 8. klasse begynt jeg å krangle med noen som gikk i 10.klasse den gangen, og de virket selvsagt mye større når jeg var ny på ungdomsskolen. Uansett ( de jeg kranglet med var i slekt med noen i 10.klasse ) og de begynt å true meg med å slå meg ned ogsånt og sende gjenger for å banke meg opp!! De sto faktisk 2 ganger opp i tryne mitt, med knyttnevene og slo nesten til. Siden de hadde fortalt om meg og hvor ”bitch” jeg var siden jeg krangla med EN person, så ble de ganske pissed! Men de hadde lovet å ikke gjør meg noe med mindre de som hadde sagt i fra til de i utgangspunkte ikke hadde bedt om det, men de hørte ikke på dem og de søkte meg opp av fri vilje! Men selvsagt lagde de sin egen grunn til å banke meg. Ja, de greide å gjennom føre det, og det har skjedd opp til 12 ganger, faktisk! og alltid har de lagt sin egen grunn, noe til at jeg også har fått mye dritt fra andre! Og i dag sliter jeg med store sosial angst!

Ikke nok med det, oppimellom dette har jeg hatt masse problemer med barnevernet, pga selvskading, selvmordstanker og slikt som kan være virkelig farlig for meg. Jeg har også prøvd å hengt meg, og kuttet meg og prøvd å blø ut! I tillegg oppsøkte jeg et forsterhjem, og nå sitter jeg med 2 stykker der jeg kan komme og gå, men bor forsatt hjemme med mine foreldre! Heldigvis! 🙂

Idag, lever jeg mer eller mindre et helt normalt liv, jeg gjør det bra på skolen, flott i hjemmet, ute engang i blant og smiler mer og mer for hvær dag som går, og dette hadde ikke vært murlig uten mine foreldrene, venner og famile, jeg er evig takknemlig! Og med alt dette vet jeg selv, at ingenting kan knekke meg nå, jeg skal leve livet! Uansett hva man finner på med er det folk som støtter deg! Btw, om det er noe dere lurer på så er det bare til å legge det i kommerntar felte på bloggen, jeg leser den hver dag og dere kan få svar av meg via Elise! På forhond takk!  Ta godt vare på alle rundt dere! – Love
 

Vil du også dele din historie? Jeg lover deg at du forblir 100 % anonym hvis du ønsker det. Jeg tar meg også den retten til å redigere teksten litt hvis det trengs (skrivefeil, grammatikkfeil o.l.), slik at det er lettere for andre å lese. Jeg kommer også til å bruke et bilde som jeg har tatt selv. Send meg en e-mail: [email protected]

4 kommentarer

Siste innlegg