SELVTILLIT – MIN EGEN HISTORIE

Jeg har selv vært der; null selvtillit. Det ødelegger virkelig alt, selvtillit er noe av det viktigste man kan ha, i riktig dosering vel og merke. Jeg har selv stått foran speil helt oppløst i tårer, uten å vite hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg lot meg lure av monsteret uten å være klar over det. Trodde på det som ble sagt, det som ble hvisket og alt det som ble skreket. De grusomme skrikene som ikke ville ut av hodet mitt… 

Min selvtillit var så dårlig noen perioder at jeg isolerte meg helt alene på rommet mitt. Alt jeg gjorde var feil og det var aldri godt nok uansett hvor godt jeg prøvde. Speilet hatet meg bare mere og mere, jeg satt alene på et mørkt rom og gråt. Hvor var vennene mine? De var der hele tiden, men jeg skøyv dem unna. Klarte ikke se dem i øynene, følte at jeg hadde sviktet dem. 

Jeg føler meg klar nå, klar til å begynne å fortelle litt om hvorfor ting har blitt som det har blitt. Det kommer til å følge mitt eget tempo og jeg vet ennå ikke hvor mye jeg vil dele. Hvis det jeg skriver kan hjelpe en eneste person, så er det verdt det. Dette her er vel en slags “min egen historie del 1”, hvis jeg kan si det sånn. Vær så snill, les med respekt!

Og du som leser dette, akkurat deg, du er perfekt og nydelig akkurat slik du er!

… 

5 kommentarer
    1. Akkurat der er jeg nå.. Jeg ser meg i speilet og kan ikke se en eneste liten detalj som jeg liker ved utseende og kroppen min. Folk rundt meg kan si hver dag at jeg ser bra ut men jeg klarer ikke tro på det. Og ja, er så enig. Det ødelegger alt. Takk for at du deler dette på bloggen, setter pris på det! Gleder meg til å høre mer – selvfølgelig når du er klar for å fortelle det. Håper ikke jeg virker helt gal nå, men du er faktisk en av mine forbilder. Du våger å være seg selv og følge dine egen stil. Klarer ikke helt sette ord på det, men det er noe spesielt med deg. Stå på, digger bloggen din! 🙂

    2. utrolig sterkt skrevet! og jeg blir glad når du skriver i de andre innleggene dine at du smiler og har det bedre. det har du virkelig fortjent! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg