Piken i rødt

Hvor ble det av den lille jenta som aldri skulle vokse opp?  Jeg skulle jo ikke vokse opp, jeg skulle jo ikke bli stor. Jeg skulle jo være lille, lette Elise for alltid, det var jo det som var planen. Store-Elise tenkte en gang at hvis hun bare ble fanget i en barnekropp, så skulle alt bli bra, da kom hun aldri til å bli voksen. Så rotet hun seg bort i dette tullet da og finner ikke veien ut. 
 

De store stygge monstrene kom og inntok hodet hennes. Skrek og skrek de styggeste ord og Elise trodde på hvert eneste av dem. Skrikene ville ikke stoppe, de var der alltid, høye og vonde. Elise ville jo bare fortsette å være liten, hun visste jo ikke at denne uskyldige dansen skulle bli så grusom og så lang. Så fortsatte hun å danse da, i den troen om at det ville føre til lykke.
 



Sannheten? Jeg er redd. Redd for å vokse opp, redd for å virkelig leve og redd for å miste meg selv.

20 kommentarer

Siste innlegg