1. Er det ikke litt egoistisk å gå rundt og vise arrene, egentlig?
      Hva om folk tenker “her er en dum og svak person”? når de ser arrene.

    2. Harald: En er virkelig ikke svak når en tør å vise arrene sine! Når en virkelig er nedfor, og det destruktive tar over, så skammer man seg masse etterpå.. Ingen er stolt over å ha påført seg selv smerte, men hvert eneste arr, har en historie..
      Og hvordan kan du si at folk kanskje kan tenke at en er dum og svar på grunn av selvskading? Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan si at det er egoistisk å vise arrene sine.. Det er noe av det sterkeste man kan gjøre!
      Elise: Du er virkelig sterk – virkelig!<3

    3. Harald: Hvis jeg velger å gå i t-skjorte som alle andre (uten å dekke til arrene), skal jeg da ikke få lov til det? Hva med de som har vært i en ulykke og derfor har arr på armene, skal ikke de få lov til å slippe å dekke dem til? Det finnes arr av alle mulige slag, noen kom fra en ulykke og andre er selvpåførte. I min situasjon sistenevnte.

      Jeg komme ikke til å gå og “vise de fram”. Men hvis det er sommer, sol og varmt ute er det deilig å kunne gå i t-skjorte uten å hele tiden passe på å dekke til og sminke over.

      Jeg vil gjerne høre hvorfor det er egoistisk, for uansett hvordan jeg vinkler det skjønner jeg ikke hvordan det kan være egoistisk?

      Da får de tenke det, tanker må da alle få lov til å tenke. Og det var kanskje ikke så smart valg å påføre meg selv de arrene, men det betyr ikke at JEG er dum, bare at valget jeg tok var dumt. Og svak, ja, det er jeg, det sier jeg ikke noe imot på. Men jeg er likevel sterk som står her jeg står idag. For jeg er klar for å kjempe for å få livet mitt tilbake 🙂

    4. Harald: Hvis du ser en person med slike arr og tenker “Her er en dum og svak person”, så er det DU som er dum og svak, for du kan ikke forestille deg styrken som skal til for å komme seg gjennom den smerten denne personen har opplevd, og hvor mye som skal til for å gå rundt uten å skjule arrene.
      Du skal tenke “Her er en sterk person. Jeg skal gjøre alt jeg kan for at livet til denne personen ikke blir vanskeligere enn det allerede er”. Noe annet ville være idiotisk og slemt.

    5. Jesus vrir seg i graven. Men greit, jeg støtter så klart at du ikke vil dekke deg til, men da må du tåle at folk tenker at du er svak. Alle ser at det er arr fra selvsakding, og ikke ulykker eller andre ting som man ikke kan noe før.

    6. Harald: Det tåler jeg helt fint, som sagt så er jeg helt enig med deg der. For det første så må folk få tenke hva de vil og for det andre så ja, jeg er/var svak når det gjelder akkurat det der.

      Ja, alle ser det, men poenget mitt var at mennesker skal slippe å dekke til arr, uavhengi av hvordan arrene havnet på kroppen.

      (Vil også legge til en ting: Reaksjonene til folk som ser selvskadingsarr handler ofte om uvitenhet, derfor blir jeg aldri sint eller irritert. Jeg vil bare hjelpe den personen til å forstå)

    7. Elise; Du er og forblir unik. Ikke glem det, du er utrolig flink til å hjelpe andre, vise omsorg, og du har et veldig godt hjerte.
      Jeg beundrer deg på mange måter, du er kjempeflink til å ta bilder, du har god menneskeforståelse, du er tålmodig og har god forståelse for stil og får ofte fram hva din vinkling på “skjønnhet” er.
      Arrene dine, derimot, er noe jeg skulle ønske du slapp. Jeg synes du fortjener å vite hvor god du egentlig er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg