kan jeg?

Kan jeg låne deg mine øyne? 
Jeg vil så gjerne vise deg, 
hvor vakker, sterk og fin du er. 

Kan jeg låne deg mitt hjerte? 
Jeg vil så gjerne la deg føle, 
hvor mye du er verdt og hvor mye du betyr. 

Kan jeg låne deg mitt smil? 
Jeg vil så gjerne la deg kjenne på, 
hvor godt det føles å virkelig leve. 

Kan jeg låne deg mine tanker? 
Jeg vil så gjerne la deg innse, 
hvor elsket du egentlig er. 

Dette er til deg, deg som leser denne teksten. Skal jeg fortelle deg noe? Du er god nok, det er du virkelig. Uansett hva andre forteller deg og uansett hva du forteller deg selv, så håper jeg at det er disse ordene du velger å tro på. Ditt beste er godt nok og du skal være stolt av den personen du er. For du, akkurat du har noen gode egenskaper som ingen andre har. Vet du ikke hvor fantastisk du er? Hvor mye du betyr for andre? Jeg tror nemlig at du ikke helt klarer å forstå det. For du ser det nemlig ikke selv. Jeg ville bare fortelle deg det, håper at du en dag kan si deg enig. Og ikke tro at denne lille teksten gjelder alle andre, for den gjelder nemlig deg. Du, akkurat du som leser disse ordene; du er god nok, aldri glem det.

12 kommentarer

Siste innlegg