.answers.

Hvor får du all inspirasjoen din fra? Andre blogger, men som oftest dukker de bare opp i hodet mitt

Ossen greier du å få bildene dine så tydelige og store, når du må gjøre de større i der man skriver innlegga( mine blir bare utydelige når jeg forstørrer dem)? Fokuset er veldig viktig og jo bedre naturlig lys du tar bildene i, jo klarere vil de bli.

Ossen kamera har du? Canon eos 550 D

Tar du ofte selvutløser bilder`? Eller er det noen som pleier å ta bilder av deg når du er feks ute? Tar de alltid selv med en selvutløserkontroll. Supersmart!

Kamerastativ? Er det noe jeg skulle hatt så er det vel det, men nei. Bruker hyller, søppelkassa ute, kaninburet ute, stoler, bøker, henger om kameraet i trær og alt mulig annet rart. Kreativt i alle fall da, men ganske upraktisk.

Hvordan klarer du og ta så mange fine bilder? Takk.. tror jeg? Bare å øve seg, prøve seg frem og ta masse bilder. Jeg har i alle fall lært og forbedret meg masse av det.

noen tips? Ikke vær redd for å prøve deg frem på kameraet ditt, ta masse bilder og prøv å være kreativ.

når begynte du/ble du inntreserrt i foto? Rett før jul i 9. klasse vil jeg tro.

Hvilke redigeringsprogrammer syns du er best? Heheh.. det har seg sånn at jeg bare til nå har brukt iPhoto og et dårlig som er gratis på nett.. så jeg vet ikke. Har Photoshop på skolePC`n så jeg skal teste ut det.

Redigerer du bildene dine mye og hvordan pleier du å redigere de? Nei, i grunn ikke. Endrer ofte på kontrastene og gjør de litt lysere noen ganger.

Tips til inspirasjon? Les masse fotoblogger, der får i alle fall jeg ofte inpirasjon.

Beste fotoblogg? Maren og Nirrimi

Hvilket program redigerer du bildene dine? De er så fine og lyse og klare! iPhoto og Picmonkey. Takk!

Har du noen tips til hvor det er best å ta bilder? Sånn type med mennesker og hva slags bakgrunn og slikt? De jeg har tatt bilde av får nok hele tiden høre at jeg snakker om lyset.. for meg er det noe av det aller viktigste, det at lyset treffer riktig og er godt nok. Så det er lurt å ta bilder ett sted med godt lys, akkurat hvor kan jeg ikke si fordi det kommer helt an på hvordan type bilder man skal ha. Lyset kan også gi veldig gode effekter til et bilde, tenk kreativt! Jeg vil rett og slett bare si:prøv deg frem! Men jeg liker i alle fall diverse steder ute best.

hva inspirerer deg? andre fotoblogger og ting rundt meg.

hva får du ut av fotografering? jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg føler at jeg får mye ut av det. Som om det er et slags fristed for meg hvor jeg kan slappe av og gjøre noe jeg liker. 

har du tanker om fotoresultatet før du starter fotograferingen? ja, jeg har desverre alt for høye forventninger til meg selv!

Foresten, er ikke lillesøsteren min vakker?

5 kommentarer

Siste innlegg