cookies


Det ble etterspurt oppskrift på cookies og disse her tror jeg er noe av det beste jeg har smakt! Oppskriften fikk jeg av Jenny som jeg danser med, hun har nemlig baket disse flere ganger som vi har kost oss med i garderoben mellom dansetimene. Vi jentene hadde en avtale før på at vi skulle bake noe å ta med annenhver gang. Disse er i alle fall favorittene mine!

Du trenger:
4 dl hvetemel, 1/2 ts bakepulver, 1/2 ts salt, 100 gram smeltet smør, 2 dl brunt sukker, 1 dl vanlig sukker, 1 ss vaniljesukker, 1 egg, 1 eggeplomme, lys kokesjokolade( knus opp i små biter).
Slik gjør du: blant hvetemel, salt, bakepulver og vaniljesukker. Rør inn brunt sukker og vanlig sukker, før du blander inn det våte. Husk at deigen skal ha pepperkakekonsistens, så et lurt tips kan være å bruke kjøkkenmaskin. Sett ovnen på 165 grader. Stekes i ca 15 min og avkjøles på rist. Det blir ca 12 cookies.

Hvis det er noen andre ting dere ønsker oppskrift på så fortell det gjerne, så skal jeg gjøre så godt jeg kan. Jeg kan også dele oppskrifter på SF-venlig mat hvis noen ønsker det? Det begynte foresten å snø oen få sekunder etter at jeg gikk ut for å ta bildene, men det var fint.

10 kommentarer

Siste innlegg