Min første gang

Min aller første tattovering.. Jeg hadde nettopp fylt 16 år og var i Tyrkia med familien på ferie. Helt siden jeg var liten har jeg vært veldig glad i delfiner, ville ha alt mulig i delfintema, leste om delfiner, så dokumentarer om delfiner og delfiner er de mest fantastiske skapningene jeg vet om. Dermed bestemte lille Elise på 8 år seg for at “når jeg blir stor så skal jeg ha en delfintattovering”. Så var det denne ferien da. Jeg hadde mast om å få lov til å ta piercing i mange år, noe jeg ikke fikk lov til. Likevel mistet jeg ikke håpet om å få lov til å ta en tattovering og utrolig nok så fikk jeg lov, selv om det er mye mer permanent enn en piercing. Dermed ente det med at mamma, stefar og jeg tok hver vår tattovering siste dagen i Tyrkia.

Mitt første møte med tante rød.. Det var på barneskolen og vi skulle på leirskole. Klokken seks på morningen satt vi klare i bilen til å kjøre opp til skolen for fellesreise før jeg plutselig kommer på at jeg må tisse før vi drar. Dermed går jeg på do og oppdager at trusa mi var full av blod. Jeg fikk helt panikk og visste ikke hva jeg skulle gjøre og til slutt kom mamma inn og jeg ropte til henne at jeg hadde blod i trusa. Mamma kommer inn på badet og innser at hun er tom for bind. Butikkene og bensinstasjonene hadde ikke åpnet ennå og jeg skulle dra på leirskole og vi måtte dra med en gang.. Kjempegøy for en som nettopp har fylt 12 år altså. Hun finner til slutt ett bind og da vi kom opp på skolen snakket mamma med kontaktlæreren min og hun skulle kjøpe bind for meg når vi stoppet på en bensinstasjon, for jeg synes det var dritflaut. Men litt heldig var jeg jo som sprang på do den siste gangen, hadde vært enda mindre kult om jeg fant det ut ved å se et rødt sete på bussen.

Mitt første møte med sminke.. Fra jeg var liten av så likte jeg å leke teater og mamma sin sminkepung ble vel utsatt en del ganger for påfunnene mine, men mitt første ordentlig møte var vel i 6. klasse hvor jeg begynte å bruke litt maskara. Året etter ble vel litt verre da jeg gikk løs på eyeliner (og svarte klær, sløyfer, tyllskjørt, tuppert hår… ja dere skjønner tegninga). Emokid? Jupp.

Mine første svømmetak.. Vi var på ferie på Gran Canaria og jeg pleide å “svømme” under vann i bassenget, null problem. Men så skulle jeg lære å svømme over vann, noe som var hakket verre. Heldigvis har jeg en tålmodig bestefar (som jeg kaller for Besse) som hjalp meg. Besse og jeg var i bassenget og øvde og øvde, jeg klarte flere og flere tak og de som lå rundt bassenget heiet og klappet. Kjempegøy egentlig!

Min første hjemmefest.. Jeg hadde fylt 17 år og flyttet for meg selv og dermed var det veldig stas å kunne arrangere en innflytningsfest og også min første hjemmefest. Jeg inviterte noen venner av meg, ga beskjed om å ikke ta med andre og at de måtte snakke med meg først om de ville ha med noen. Hvordan det gikk? Helt perfekt! Kun de menneskene jeg hadde invitert eller sagt ja til kom, tipp topp stemning og rett og slett er dritbra kveld! Ingen ting ble ødelagt, ikke engang en kopp ble knust, så det kunne vel ikke ha gått bedre. Så hjemmefester har jeg aldri hatt dårlig erfaring med, hverken da eller senere. Så skal det jo sies at det kommer veldig an på hvem man inviterer og passer på at ryktet ikke sprer seg overalt og ikke minst at man klarer å være streng nok til å si nei. Ikke at jeg oppfordrer til det altså, men for min del har det alltid gått bra!

Mitt første kyss.. Var noe så lite spennende som nøtt eller sannhet på barneskolen. Vi var en gjeng som pleide å leke det i skogen i storefri og henge på lekeplasser på kveldene på sommeren og leke det der. Hvis man ser bortifra barnehagen da, da synes vi det var kjempegøy å leke en lek som vi kalte for jentelus. Den gikk ut på at vi jentene løp etter guttene og prøvde å kysse dem mens de (livredde) løp av sted.

Min første bh.. Av en eller annen grunn synes jeg at å komme i puberteten var superflaut og snakke med mamma om det? Nei det kom ikke på tale. Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var, men jeg husker at vi var i Tyskland og at jeg turte å kjøpe et undertøyssett med en sånn myk topp, for der var det jo ingen som kjente meg. Men så må jo klesplagg vaskes da og noen dager etter at jeg slang den til vask kom mamma hjem med 2 bh`er til meg. Problem løst for den gang hvertfal.

Har vi noe som ligner?

3 kommentarer
    1. Hei!
      Morsomt å lese igjen! Jeg tror jeg husker at du sa/viste at du gikk med emo-klær. Har nemlig fulgt seg siden du ga bloggadressa di på tl-klubben og på Skrivebua, da du het Carmabell (?). Helt sykt hvor mange år og blogger det er blitt siden da! (Du og Sitrus var forbildene mine, så koselig!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg