Fun facts

Hei! Jeg vet ikke hvordan det har vært der dere bor i dag, men her har det vært den store blås bort dagen. Det har blåst så mye at jeg rett og slett ikke turte å kjøre til skolen i dag fordi mopeden min blåser faktisk sidelengs når været er sånn. Ganske skummelt å kjøre moped når det blåser så mye og farlig er det også. Heldigvis har jeg en snill bestefar som stilte opp og kjørte meg begge veier! 🙂 Det begynner å bli en stund siden jeg sist kom med noen fun facts om meg selv, så jeg bestemte meg for å komme med noen nå. Det kan hende at jeg har postet noen før, men jeg finner ikke de gamle innleggene så det kan hende dere har lest noe før.

1. Jeg liker ikke vann. Hæ tenker du kanskje nå, det er vel ikke mulig? Jo faktisk så er det det, jeg liker ikke og har aldri likt vann. Da jeg var yngre for eksempel og vi var på fotballcup i 6 timer i stekende sol valgte jeg å ikke drikke fremfor å drikke vann hvis jeg ikke hadde klart å snike med meg saft. Har jeg ikke saft hjemme så har det faktisk hendt at jeg har gått en dag uten å drikke, ikke bra og det hører heldigvis sjeldenhetene til.

2. Jeg er skikkelig sta. Og da mener jeg skikkelig. Har jeg bestemt meg for noe så blir det sånn, det er ikke vits å diskutere engang. Noen ganger en positiv egenskap, andre ganger ikke. Som da jeg sa som liten at jeg skulle ha en rosa moped og en delfintattovering.. vel jeg har begge deler nå. Staheten gjelder heldigvis som regel ting som kun angår megselv og ikke de rundt meg.

3. Jordbær er bedre enn sjokolade. Omtrent alle jeg kjenner går for sjokolademilkshake, sjokoladeis, sjokolademelk osv, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor!? De tingene der bare med jordbærsmak er jo tusen ganger bedre! Positive er at når man er med venner/familie og det blir servert tress-is så er det alltid mest igjen av min favoritt siden alle går for sjokoladen, hehe.

4. Jeg er LIVREDD for mugg. Jeg vet at jeg har skrevet denne før, men jeg skriver den igjen. Jeg har skikkelig muggfobi og det er faktisk helt jævlig. All logikk tilsier at det ikke er farlig, likevel reagerer jeg med å hyperventilere, få stigende puls, hjertebank, få en følelse av panikk og begynne å gråte hvis jeg ser mugg. Det gir overhodet ikke mening, men sånn er det. Det var til og med en liten periode hvor jeg kun spiste drittmat som aldri blir dårlig fordi jeg også var livredd for at fersk mat skulle mugne i magesekken min.

5. Jeg har alltid vært sær i matveien. Bare for å nevne noe så likte jeg ikke pølser, pannekaker, biff, fiskepinner, potetstappe, kotelett og veldig mye annet som barn, jeg hatet det. Fikk jeg velge middag derimot så ble det som regel ovnsbakt ørret eller lungemos. Det hendte til og med at jeg ville ha kokt brokkoli med salt til lørdagssnop istedenfor godteri. Litt motsatt av hvordan det vanligvis var for å si det sånn. Få meg til å spise opp fisk og grønnsaker som liten? Null problem! Mye forskjellig av kjøtt, poteter og saus derimot? Æsj, det smakte vondt det!

6. Jeg har alltid vært i mye aktivitet. Jeg har alltid vært i veldig mye aktivitet fra jeg var liten. I barnehagen klatret jeg omtrent hele tiden og siste året startet jeg på fotball som jeg gikk på til og med i åttende klasse. Håndball samtidig som fotballen ble det også noen år, for ikke å glemme at hele sommeren ble omtrent brukt til å spille fotball, leke boksen går og lignende. Det var også ofte jeg fikk beskjed om å løpe noen runder rundt kvartalet eller hoppe av meg litt energi på trampolina. Likevel er jeg superlat når det kommer til å gå fra A til B, jeg hater det.

7. Jeg har aldri brydd meg om hva andre mener om meg. Jeg har så lenge jeg kan huske alltid kledd meg slik jeg vil og om noen andre synes det var merkelig, ja da var det dems problem. Gruppepress er også en ting jeg alltid har stått imot, synes noen jeg er teit som ikke gjør visse ting, neivel synd for dem. Veldig grei egenskap egentlig da jeg ikke blir påvirket av andre til å ta mine egne personlige valg.

8. Shopping! Er det noe jeg er litt for glad i så er det å shoppe! Det er så spennende å se på klær og kjøpe klær, kan ikke forklare det engang, men shopping har alltid vært noe jeg har likt. Som da mamma og syv år gamle jeg var i Tyskland så hadde vi shoppet i 12(!!!) timer i strekk før jeg forsiktig sa til henne at “jeg begynner å bli litt sliten nå jeg, kan vi ta en liten pause?”. Spør om jeg vil bli med på shopping og jeg blir garantert med om jeg har penger! Har jeg ikke penger er jeg liiiiitt for flink til å klikke hjem ting fra nettet, wops.

9. Smågodt. Dette høres sikkert litt merkelig ut, men jeg er helt avhengi av smågodt. For mange år siden hadde jeg godteristopp i ett år og da jeg smakte på godteri etter det året likte jeg det faktisk ikke. Jeg måtte lære meg å like det og så fikk jeg en litt vel stor kjærlighet for smågodt. Jeg bare MÅ ha det og spiser litt omtrent hver dag. Jeg prøver å kutte ned og kun holde meg til helger, men det funker ikke så veldig bra..

10. Jeg er skikkelig fasinert av vikingtiden, arbeiderlivet i Norge på 1900-tallet og grevetiden. Jeg tuller ikke, det fasinerer meg så sinnsykt og jeg har lest så mye om de forskjellige tidsepokene og kan veldig mye om hver og en av dem! Hvis jeg først begynner å snakke med noen om en av de tre så går det omtrent ikke an å stoppe meg, det er så spennende! Jeg tror jeg har snakket hull i hodet på en god del mennesker når det kommer til historie..

11. Lesehest? Kanskje litt. De fleste barn og unge får som regel beskjed om å legge bort elektronikk og heller gjøre andre ting. Jeg fikk ofte beskjed om å lese mindre, til og med av læreren min fikk jeg den beskjeden! Jeg elsker å lese og det har jeg gjort fra jeg lærte å lese. For å si det sånn så hadde jeg lest hver eneste bok på barnesiden på biblioteket i Larvik i slutten av barneskolen og husker jeg synes biblioteket var superteite som ikke skjønte at det faktisk gikk an å lese ut alle bøkene. Skulle vi skrive bokanmeldelser på barneskolen eller ungdomsskolen og læreren fant frem tilfeldige bøker vi kunne velge mellom kom veldig mange i klassen bort til meg for å spørre hva de handlet om, de fleste hadde jeg faktisk lest. Eller i sommerferien til åttendeklasse hvor jeg leste 30 voksenbøker hvor hver bok hadde 250 sider på en måned. Positive er at jeg leser ekstremt fort, negative med det er at jeg leser ut bøker for fort.

12. Brilleslange. Som liten brukte jeg briller helt til en optiker fant ut at jeg ikke trengte det lenger. Jeg så fortsatt like dårlig, jeg var bare flinkere til å tyde ting langt unna. Egentlig skal jeg bruke linser nå, men å hente ut nye har blitt utsatt i to år nå og brillene mine knakk på dansingen. Jeg har noen dritstygge og billige briller jeg bruker når jeg ser på TV, ellers går jeg uten. Så om jeg virker overlegen på gata om noen hilser på meg så er jeg ikke det, jeg ser bare ikke hvem det er (jeg har -2,25 i styrke om noen skulle lure).

Har vi noe til felles eller noe lignende?

5 kommentarer
    1. “Har jeg ikke penger er jeg liiiiitt for flink til å klikke hjem ting fra nettet, wops.” øøøh how exactly does that work??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg