10 FUN FACTS OM ELISE (GJESTEINNLEGG)

Da har jeg fått Andreas til å skrive et lite gjesteinnlegg her på bloggen min om fun facts om meg. Det som er skrevet i fet skrift er da hva Andreas har skrevet og det i vanlig skrift er mine kommentarer på det. Jeg synes at slike innlegg er morsomt å lese på andre sine blogger og jeg håper at det faller i smak her også. Here we go:

Elise klarer aldri å legge q-tips i søpla. Altså her må jeg si meg helt skyldig. Vi har nemlig ikke søppelkasse på badet og derfor er jeg litt for flink til å bare legge fra meg q-tipsen på vasken for så å glemme å ta den med meg når jeg skal ut fra badet. Skjer litt for ofte, men til mitt forsvar må jeg få lov til å si at Andreas ikke klarer å henge opp håndkleet etter å ha dusjet, det ligger omtrent alltid på gulvet.  

Jeg finner snus over alt som Elise legger fra seg (lær deg å legge de i søpla). Når jeg sitter i sofaen og holder på med ett eller annet på PC`n så er det så tiltak å legge fra seg PC`n, gp bort til søpla, kaste den og så tilbake. Det er jo mye lettere å bare legge den på kommoden som står ved siden av? 

Elise klarer ikke å fylle bensin hvis hun må betale kontant.  Haha, denne er litt flau! Jeg har alltid betalt med kort når jeg skal fylle bensin og jeg aner virkelig ikke hvordan man betaler bensin kontant. Jeg har jo aldri gjort det og har jeg ikke penger på kortet og er nesten tom for bensin så venter jeg med å kjøre til jeg har penger på kortet fremfor å fylle og betale kontant.

Hver eneste dag bare MÅ Elise ta bilde av middagen. Sant og ganske kleint om man er borte på middag. Så skal det også sies at jeg har en recovery-bruker på instagram med flere tusen følgere og for å opprettholde den så må det jo bilder til. Bildene tar jo ikke seg selv (desverre).

Elise kan ligge å se på Master Chef en hel dag for så å furte over at hun ikke har fått trent. Et av favorittprogrammene mine.. Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på å se på det, det er jo så uendelig mange episoder siden veldig mange land har det programmet. Dermed blir det litt for prioritert noen ganger og *kremt* trening litt nedprioritert til min store fortvilelse. 



På verandaen har Elise et syltetøyglass med sigaretter i som begynner å nærme seg takhøyde. 
Når jeg tømte det sist? Jeg har vel ikke tømt det.. MEN da vet jeg hva jeg skal gjøre etterpå! Det er så lett å glemme siden det ikke står inne øyevidde (er det i det hele tatt et ord?). Toppen bugner jo over av sneiper. Ikke bra..

Måten jeg fant ut at Elise har muggfobi på var at jeg løp inn på kjøkkenet for hylet hennes hørtes ut som om noen prøvde å drepe henne.  Jeg tror jeg glemte å fortelle Andreas at jeg har muggfobi før vi flyttet sammen og det resulterte i en litt morsom hendelse (altså morsom i ettertid, ikke der og da). Jeg står på kjøkkenet og skal ta ut noe av kjøleskapet samtidig som Andreas er i et annet rom i leiligheten. Tingen jeg skal ta ut har selvfølgelig mugg på seg som gjør at jeg hyler og kaster det fra meg i panikk. Andreas stakkars tror noe alvorlig har skjedd på grunn av måten jeg hylte på og stormer til, så viser det seg bare at agurken har fått litt mugg på seg… Kan fortelle at han ikke skjønte stort akkurat der og da.

Hun skal alltid sove innerst i sengen fordi hun er redd for å falle ut. Da jeg var liten hadde jeg køyeseng og en gang drømte jeg at jeg måtte rulle over noe for å komme i sikkerhet fra en brann. Det jeg drømte at jeg skulle rulle over var i virkeligheten sengegjerdet på toppen av køyesenga.. Jeg klarte å rulle over i drømmen og dermed også i virkeligheten og våknet at hele meg smalt i bakken. Etter det har jeg foretrukket å ligge innerst i senger jeg. 

Elise er veldig spontan av seg, som den ene gangen hvor hun fikk meg med på å bestille en tur til Rhodos og dra samme kveld. Jeg er egentlig planleggisgfreak til tusen, samtidig som jeg er veldig spontan. Det var en morgen som det regnet veldig og jeg sa til Andreas at nå hadde det vært deilig med en tur til syden. Så sjekket jeg restplasser og fant en tur, fikk Andreas til å bli med på det og så var det bestilt! Vi dro faktisk samme kveld, men det var en helt fantastisk tur!

Hvis Elise skal ha ristet brød må hun alltid ha hjelp av meg til å ta ned brødristeren fordi hun er så lav. Hehe, så lav er jeg da ikke. Jeg er faktisk 1,1cm høyere enn gjennomsnitshøyden på kvinner i Norge. Det er bare det at brødristeren står på toppen av kjøkkenskapet altså veldig høyt oppe.

Er det noe Elise ikke har så er det stedsans, hun hadde sikkert klart å gå seg bort i sin egen gate. Denne her kan jeg nok ikke snakke meg bort fra. Senest istad gikk jeg meg bort i Sandefjord til tross for mamma sin beskrivelse over tlf om hvor jeg skulle gå. Heldigvis så fant mamma meg. En annen gang hadde jeg gått meg bort i parallellgata til gata jeg bodde i da jeg prøvde å finne veien hjem og da var det bare å ringe pappa.. Å gå meg bort er noe jeg er litt vel flink til.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg