Å være sterk

Før: var å være sterk synonymt med å være veldig syk. Jeg var sterk jo mindre næring kroppen min inntok, uavhengig om det kom fra sulting eller overspising etterfulgt av oppkast. Jeg følte meg sterk hver gang jeg trådde på vekten og så den krype nedover, for ikke å glemme da jeg så meg i speilet og bein stakk litt mer ut av kroppen. Da var jeg sterk da. Når jeg så andre spise og selv bare satt der uten å engang røre, da følte jeg meg sterk da, for det var selvkontroll det. Jeg var sterk som planla besøk slik at jeg kun var der noen få timer etter maten slik at jeg kunne dra hjem for å tømme meg, da hadde jeg kontroll. Jeg var sterk de gangene jeg var den som spiste minst av de jeg var med. Jeg var sterk som klarte å motstå fristelser. Jeg var sterk som telte kalorier og hadde total kontroll over hva som ble puttet i munnen min. Jeg var sterk som avlyste avtaler med venninner slik at jeg unngikk matsituasjoner. Jeg var sterk.

Men hvem var egentlig den sterke her? Var det meg eller spiseforstyrrelsen?

: er sterk synonymt med å være frisk(ere). Jeg er sterk som jobber for å få i meg den næringen som kroppen min trenger, både med mat og drikke. Jeg er sterk som klarer å akseptere at vekten min er normal og ikke svært undervektig. Jeg er sterk som ser meg i speilet og innimellom liker hva jeg ser og som ikke lenger faller sammen i krampegråt av det. Da er jeg sterk da. Når jeg ser andre spise lite og jeg likevel klarer mer og spise det jeg burde spise, da føler jeg meg sterk da, for det er riktig. Jeg er sterk som drar på besøk og koser meg med maten, uten andre hensikter å følge opp med. Jeg er sterk de gangene jeg spiser mer enn alle de jeg er med hvis kroppen min trenger det. Jeg er sterk som lar meg friste av fristelser i kontrollerte mengder. Jeg er sterk som ikke teller kalorier og putter det i munnen min som kroppen min forteller meg at den trenger og vil ha. Jeg er sterk som er med venninner uavhengi at matsituasjon, fordi det er venninnene mine jeg drar for å møte. Jeg er sterk.

Endelig er jeg sterk på ordentlig, den riktige typen sterk som garantert er den beste. Å være sterk er å bli frisk, ikke å forbli syk.


1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg