Let’s talk about… make up!

God kveld! Nå kommer en post om noe jeg faktisk aldri har skrevet om før, nemlig sminke! Først så må jeg si at jeg egentlig ikke har peiling på sminke, men jeg liker å prøve meg frem og finne ut hva som funker og ikke funker for meg. Vanligvis sminker jeg meg litt hardere enn dette, med eye liner og en ganske sterk metallic rods/rød leppestifft eller så kjører jeg på med en helt rød en. Er det noe jeg synes er undervurdert når det kommer til sminke så er det definitivt leppestift! Denne gangen valgte jeg å gå for en litt mer romantisk look om jeg kan kalle det for det. Jeg tenkte at jeg kan lage et nytt innlegg litt senere hvor jeg viser steg for steg på min favorittfestsminke hvis dette innlegget faller i smak. Dessverre glemte jeg å ta bilde av sminken jeg brukte til dette, men dere får en liten aning ved å se på det første bildet.

Aller først begynte jeg med å smøre inn ansiktet mitt som jeg alltid gjør for så å ta på fundation. Jeg pleier alltid å bruke en ganske lys fundation da det ser mest naturlig ut på meg og jeg synes at tingene jeg ellers gjør kommer bedre frem da. Øyeskyggen jeg brukte var en lysebrun en som jeg la over øyelokket og som jeg så doset ut litt høyere slik at det ikke blir en hard kant. Mascaraen ble det ikke brukt mye av da denne sminkelooken skal se ganske dus ut, så jeg la den slik at vippene kun fikk farge og ikke ble noe tykkere. Ellers brukte jeg en litt lyserosa rouge og fargen på leppestiften ser dere jo. Ikke så veldig komplisert og det tar heller ikke så lang tid å legge denne sminken, men jeg synes det så greit ut likevel. Så der har dere den sminke looken 🙂

Vil dere ha en annen post med en steg for steg sminke look? Og hva synes dere om denne?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg