Uken som gikk

Ukens høydepunkt: Det må garantert være at vi begynner å komme i orden i leiligheten! Nå mangler vi så og si bare å skru opp et tv-bord og rydde på plass alle klærna. Det begynner å bli veldig fint og jeg begynner å slå meg til ro der. 

Ukens oppfordring: Jeg oppfordrer dere som skal stemme i Larvik idag til å sette kryss på navnet mitt og stemme venstre. Vi treger faktisk unge mennesker med yngre tankegang til å være med å bestemme her. Oppfordrer generelt til å sette kryss på unge over alt i landet 🙂

Ukens nedtur: Vel jeg fortalte jo at jeg knuste objektivet mitt, noe som er dritkjipt. Jeg har heldigvis to til, men 50mm’eren min var jo min lille baby. Nå har jeg standarobjektivet(18-55) som jeg ikke kan fordra og telezoomobjektivet som er helt greit, bare litt vanskelig å bruke siden den er zoomet inn så sinnsykt nærme. Utrolig nok er dette den andre 50mm’eren som går i stykker. Første gang var jeg på cafè og skulle til og gå og dermed plukker jeg opp kameraet fra bordet. I dèt jeg plukker opp kameraet sprekker en unge en ballong rett bak meg og jeg skvetter så mye at jeg mister kameraet. Typisk, eller hva?

Ukens favorittantrekk: Jeg tror det blir dette:

Ukens tanke/mening: Jeg har tenkt og tenkt så mye på flyktningene fra Syria og lest sider opp og ned om det. Visste dere at det er den største mengden med flyktninger siden andre verdenskrig? Det er mange millioner mennesker som er på flukt og det rører meg hvor mange det er som hjelper! Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg dratt ned til Hellas og hjulpet til på strendene der hvor flere tusen kommer inn hver dag, det er kun frivillige som hjelper til der faktisk. Men siden det ikke er mulig så skal jeg og ei venninne samle inn penger. Det er mye vi her hjemme i Norge kan gjøre: vi kan donere ting, vi kan huse flyktninger, vi kan selge kaker, samle inn penger og enda mer. Dette har blitt en hjertesak for meg og jeg kommer til å gi en god innsats for å hjelpe.

Ukens motivasjon: Spansk! Jeg har jo hatt tysk i alle år selvom jeg alltid ville ha spansk (kom ikke inn på spansk på ungdomsskolen da klassene var fulle) og i år fikk jeg endelig spansk! Jeg er kjempemotivert til å lære, synes timene er spennende og jobber masse med det på egenhånd. Jeg vil virkelig lære det og akkurat nå er jeg kjempemotivert.

Ukens instagrambilder:


@eliseamandan

Hvordan var din uke?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg