FRIDAY

 

Nå er det kun to dager til skolen starter! Sommerferien har flydd avsted som vanlig, men jeg gleder meg til å begynne på skolen igjen. Det skal bli fint med flere faste rutiner og ikke minst masse dansing! På torsdag dro Erika og jeg til Nora og der spiste vi taco, så på film og skravlet masse. Vi overnattet også og klokken halv 6 neste morgen var det de to stakkars som måtte få meg opp. Jeg kan vel si at jeg ikke akkurat er et morgenmenneske, men de fikk meg da opp til slutt! Etter en halvtime satt vi klare i bilen i kurs mot Sverige. Heldigvis var det ikke så mange mennesker på båten og jeg lærte også noe nytt: man må være 20 år for å få med alkohol inn til Sverige. Jeg har aldri hatt noe problem med det før, jeg hadde jo aldri hørt om det før engang. Så det ble ikke noe vin på oss. Vel fremme kjørte vi til Nordby for litt handling og mat, der ble vi noen timer før vi vente kursen hjemover igjen. 

Jeg tenkte å fortelle om en hendelse på Nordby også. Vi stod i køen på New Yorker og vi hadde også med oss en handlevogn i køen siden vi hadde en del poser. Altså hvis du har vært på Nordby før vet du at det er helt vanlig der. Men ei dame bak meg henvender seg til meg og sier “står den handlevognen der i kø også eller!!???” i et skikkelig frekt tonefall. Jeg er egentlig en svært nærtagende person og vanligvis hadde jeg blitt utrolig lei meg og unnskyldt meg selv på alle mulige måter, men jeg har fått beskjed om å være flinkere til å si fra om ting så jeg svarer i tilbake i et vanlig tonefall at “nei selvfølgelig ikke, men man kommer jo ikke noe fortere frem til kassa uansett” og det resulterer i at hun himler med øynene og sier “herregud, det var jo bare et vanlig spørsmål”. Men det resulterte jo selvfølgelig i at jeg ble lei meg likevel og svarte noe i denne duren: “unnskyld… jeg oppfattet det frekt.. det var min feil.. beklager så mye.” og så måtte jeg bare gå ut av butikken fordi jeg holdt på å begynne å gråte. Vel, jeg prøvde ihvertfall.

Fra Sverige bar det rett til Erika, hvor Nora ble hentet og Erika og jeg gjorde oss klare for klasseavslutning. Det er en del i klassen har sluttet (en del drar på utveksling et år, noen bytter skole), men siden vi er verdens beste klasse så måtte vi ha en skikkelig avslutningsfest. Åh det blir så trist at noen ikke skal gå i klassen fra og med mandag! All creds til Helena som arrangerte det hele! Hun hadde i tillegg laget en lang power point med bilder fra hele året og det var så herlig og ikke minst rørende å se på! Jeg tror jeg faktisk aldri har hørt om en klasse som har like godt miljø som oss faktisk! Og klasseavslutningfesten ble kjempevellykket og jeg koste meg masse! På bildet under ser du de fleste i klassen, vi manglet dessverre noen. 

Hvordan er klassen din? (om du går på skole)

4 kommentarer
    1. Hun hørtes ut som ei skikkelig drittkjerring, ei som er vandt til å være frekk mot andre, men når noen “tar igjen” tåler hun det ikke. Og om man irriterer seg over en stakkars handlekurv, ja da har man det ikke lett. Og vet ikke om det å spørre om en handlekurv står i kø er et vanlig spørsmål heller. Nei, det var kun frekkhet. Sånne mennesker som går rundt og er frekke, er mennesker som ikke har det godt med seg selv og vanligvis prøver å trekke andre ned for å føle seg bedre. Jeg møter stadig på slike mennesker selv når jeg er på butikker. Ikke la hun ødelegge noe for deg, ikke la hun få føle seg bedre på din bekostning. Jeg synes det var utrolig bra du sa ifra, en seier vil jeg si ettersom du har hatt problemer med det. Du fortjener ikke bli behandlet respektløst. Synes ikke du skal se på det som et nederlag at du unnskyldte deg, men heller fokusere på det at du turte å si ifra. Neste gang klarer du det igjen uten å unnskylde deg! 🙂
      Forresten. Denne har du sikkert hørt før, men du likner veldig på Chloë Grace Moretz!
      Håper skolestarten ble som forventningene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg