OPPUSSING FØR OG ETTER

Her i huset vårt har vi tre soverom: ett vi selv bruker til soverom, ett gjesterom og ett klesrom. Før vi flyttet inn pusset vi opp soverommet slik at det var klart da vi skulle flytte inn. Gjesterommet så greit ut, men klesrommet var ikke pent.. Det var i fargen guloransje og da snakker vi ikke bare om veggene. Vinduskarmen og listene var malt i samme farge. Hver gang jeg gikk inn dit ble jeg mer og mer irritert på den fargen og rommet ble så og si ikke brukt i det hele tatt. Det er rart hva noe slikt gjør med meg. For litt siden fikk jeg endelig nok og satte ræva mi i gir. I boden hadde vi maling til overs fra å ha malt stua og soverommet, så da var det bare å sette i gang. Venninna mi hjalp meg med ett strøk på den ene veggen, bortsett fra det har jeg gjort alt selv! Da er det lov til å være litt stolt..? Veggene trengte tre strøk før fargen som var der ble helt borte og maskeringsteipen kranglet jeg en god del med før jeg ble fornøyd.

Jeg tror jeg brukte rundt en uke på dette, da veggene må tørke i ett døgn før det kan males over igjen. Mens jeg malte hørte jeg på lydbøker så timene gikk fortere enn forventet. Nå er det helt ferdig! Rommet ble så mye lysere og innbydende av malingen, det hjalp virkelig! Det eneste som står igjen er at jeg ønsker å få hengt opp masse hyller på den ene veggen til å ha klær på og en stang til å henge opp bukser/skjørt/shorts på, slik at vi blir kvitt gitterkurvene og det blir mye lettere å se hva vi har at klær. Det tror jeg skal bli bra! Hva synes du?

-Elise Amanda

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg