TOPPTUR

På mandag tok tante meg med på en kjempefin tur! Vi kjørte til Dalen i Telemark og slo opp telt der. Første kvelden og natten var skikkelig kald så vi slet med å sove, men vi kom oss opp tidsnok neste dag til å ta kanalbåten Henrik Ibsen til Lårdal. Båten var utrolig koselig og jeg anbefaler å reise med den hvis noen er i nærheten! Den kjører også i sluser, noe vi ikke fikk oppleve siden vi ikke skulle så langt. Etter å ha gått av båten gikk vi Lårdalstigen og så tilbake til Dalen. Det ble en tur på nesten 2,5 mil og turen tok oss 8 timer. Det var ganske krevende terreng og veldig mye opp/ned forskjellige fjell, men så utrolig fint det var og ikke minst verdt det! Det er forståelig at det heter Lårdalstigen for det var så bratt som en stige omtrent flere etapper av turen. Jeg tok dessverre ikke noen bilder fra det høyeste punktet da det var mot slutten og man kan si at jeg var vell så sliten den siste biten haha. Etter å ha kommet tilbake til campingplassen la vi fra oss sekkene og tuslet til en kro i sentrum for å få i oss litt varm mat. Jeg tror faktisk at pommes frites aldri har smakt så godt før noen gang! I dag våknet vi av at teltet lå midt i solsteika, så da stod vi opp og tok tiden med ro. Spiste, ordnet oss, pakket ned og dro hjem. Det var en kjempefin tur og jeg håper jeg får gått flere toppturer i nærmeste fremtid! Veldig glad for at tante tok meg med på denne turen❤❤

-Elise Amanda

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg