MÅNEDEN SOM GIKK – JUNI

MÅNEDENS HØYDEPUNKTER: Denne blir lett! Toppturen med tante, da jeg fikk tilbake eksamen og så at jeg fikk 3 i matte!!! (jeg har slitt så himla mye med det og i hele førsteklasse og halve andreklasse lå jeg an til å stryke, så denne er jeg megafornøyd med!), at jeg endelig fikk kjøpt med et brukbart objektiv igjen så jeg kan ta bilder, sommervarmen og ikke minst alle de fine kveldene jeg har hatt med venner. Linjefesten var også koselig, selv om jeg bare kunne være der litt.

MÅNEDENS NEDTUR: Det ble en del surr etter at jeg tok mandlene, men bortsett fra det ar Juni en veldig grei måned! 

MÅNEDENS CRAVING: Åhh uten tvil blåskjell! Jeg har bestandig elsket sjømat, men det er først nå i det siste jeg virkelig har fått øynene opp for blåskjell. Jeg skal innrømme at jeg har spist det en del ganger forrige måned. Det er jo så himla godt og ikke minst blir man behagelig mett av det. Jeg tror faktisk det er ikke noe som passer bedre en fin sommerkveld. Det slår grilling og reker lett! 

MÅNEDENS BOK: Det tror jeg må bli Sønnavind-serien! Jeg leste ikke noe annet forrige måned, men jeg kan jo jukse litt og anbefale boken jeg holder på med nå! Boken heter “Han stjal mine barn” av Patsy Heymans og er en veldig sterk og sann historie som handler om ei opprørsk belgisk jente på 15 som er på ferie i Israel hvor hun forelsker seg. Etter å ha vært hjemme en stund og brevvekslet med kjæresten Chaim velger hun å dra ned igjen. Det er utrolig mye som skjer og de får tre barn sammen. Chaim behandler verken henne eller barna pent og Patsy finner ut at hun må rømme med barna. Chaim misbruker henne seksuelt, fysisk og psykisk. Med hjelp av sin far kommer de seg ut av landet og tilbake til Belgia. Men helvetet stopper ikke der. 

MÅNEDENS ANTREKK: Jeg tror faktisk det må bli det antrekket under her. Veldig comfy antrekk, men likevel litt stilig. 


 

MÅNEDENS TANKE: Å ikke være bra nok i absolutt alt er helt okay. Vi er alle flinke og gode på forskjellige måter, ingen kan klare alt. Vi må sette mer fokus på at man ikke trenger å nå opp i alt. På at “vær fornøyd, du er bra nok som du er” kan føre til enda mer press, nettopp fordi mange føler at de faktisk ikke er det, men da må jobbe mot å bli det for å passe inn i det samfunnet og de rundt en forventer at en skal klare eller være bra nok i. Alle er bra nok i veldig mange ting, men det er så viktig å huske at ingen av oss er supermann, vi er faktisk mennesker.

2 kommentarer
    1. Herlighet for et nydelig bilde av deg på det første bildet med blomsterkrans på hodet<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg