HYTTETUR

Forrige helg var vi på hytta og jeg har helt glemt å poste bilder derfra, til tross for at innlegget har ligget til utkast. Det er så fint og fredfylt på hytta og jeg slapper alltid av der oppe. Skogen som omringer hytta, stillheten det er der oppe, bortsett fra lyder fra bekken som renner mellom hagen og noen sauebjeller i det fjerne. På sommeren går det kuer og sauer løse, men nå er det kun sauene som er igjen. Den ene flokken er veldig tamme og elsker å få litt kos. Så tamme er de at de gjerne vil bli med en tur inn i hytta, men det får de jo ikke lov til. Katten min Lucy synes de var litt skumle og holdt seg unna dem haha. 

Jeg synes egentlig at det er litt (ganske) synd de ikke har tilsyn. Før brukte man gjetere, nå går de helt alene og blir samlet inn på høsten en gang. Tenk hvis en sau ligger skadet et sted eller syk, hvordan skal noen kunne hjelpe den? Eller hvis en sau har satt seg fast i gjørme og ikke kommer seg løs. Jeg vet ikke om sauene har sporing, men en sporing vil jo ikke vise om sauen er syk eller noe annet. Hvis du vet så fortell meg gjerne!

-Elise Amanda

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg