PURPLE

Goood kveld dere! Litt sen oppdatering fra meg, men sånn blir det noen ganger gitt. Vi hadde invitert besteforeldrene mine over på middag i dag, så da testet jeg like så godt ut noen veganske nøttekarbonader jeg har hatt lyst til å prøve ut. Litt dristig å servere noe jeg hverken har smakt eller laget før, men jeg tok en sjanse. Karbonadene ble i alle fall veldig vellykket og smakte godt! Heldigvis var det ikke bare meg det falt i smak hos haha. Sammen med dem serverte jeg kokte poteter, kokte grønnsaker, tyttebærsyltetøy og en hjemmelaget brus saus. Veganmisjonen sin brune saus har vel blitt laget så mange ganger her hjemme nå at jeg omtrent kunne ha laget den i søvne. God er den iallfall og superlett å slenge sammen. Så er det alltids koselig å ha middagsbesøk av besteforeldrene mine. Føler det gir meg litt voksenpoeng også hehe.

I morgen skal jeg på nav på et møte jeg selv har bedt om, da jeg ønsker en konkret avklaring på hva som skal skje videre + jeg tenker det er grei å oppdatere dem på hva som skjer videre i mitt behandlingsløp. Nå er det ikke noe jeg skriver så mye om, men jeg skulle gjerne ha tenkt meg å jobbe litt, helst i en barnehage. Problemet ligger jo i det at jeg har null kontroll over blant annet når “trangen” som jeg kaller det melder sin ankomst. Og når den gjør det så mister jeg all kontroll, da går hele meg rett inn i bulimimodus og det kombinert med jobb fungerer ikke akkurat særlig godt. I tillegg er behandlingsløpet mitt planlagt til å strekke seg over lang tid, altså over år. Så jeg håper vi kan komme frem til en løsning i morgen, slik at jeg slipper å ha uvissheten rundt det tyngende ned på meg. Jeg vet at det første jeg vil gjøre når jeg blir frisk er å jobbe, dere aner ikke hvor mye jeg har lyst til det! Men frem til den dag kommer trenger jeg dessverre støtte. 

Nå skal jeg hente meg litt frukt, slappe av og se på serie. Så krysser jeg virkelig fingrene for at resten av kvelden går greit matmessig, jeg kunne trengt å virkelig fått slappe av litt. Nok skravling fra meg. Under her ser dere dagens antrekk. Det føltes skikkelig godt å gå i skjørt igjen, jeg liker egentlig det mye bedre enn å gå med bukse. Dere hører nok fra meg i morgen. Ønsk meg gjerne lykke til!

-Elise Amanda

8 kommentarer

Siste innlegg