A NEW LIFE – EPISODE 1

Jeg skrev en del om å endre livet sitt her om dagen og jeg nevnte så vidt at jeg ønsket å lage en video rundt det. Nå er videoen ferdig og jeg bestemte meg like så godt for å la det bli en serie, så under ser dere episode en (eller en trailer til serien kan man også kalle det). På onsdager kommer jeg til å laste opp videoer i denne serien jeg har valgt å kalle «A new (better) Life». Den vil handle om alt fra motivasjon, trening, oppskrifter på sunn mat til hvordan like seg selv bedre, hvordan bli kvitt uren hud, hvordan bli bedre fra depresjon og hvordan kjempe for å bli frisk fra spiseforstyrrelser. Og helt sikkert mye annet også. Ting som hjelper meg med å forbedre mitt eget liv og forhåpentligvis kan hjelpe noen av dere <3 Er det noe spesielt tema dere ønsker så la meg få vite det i kommentarfeltet.

Jeg håper dere vil følge meg på denne reisen og kanskje ta del i den selv. Grunnen til at jeg ønsker det skal bli en serie er fordi jeg ønsker å ta et dypere dykk ned i temaene som kan være med på å hjelpe en. Det er tøft å slite, men vit at dere ikke er alene. Ikke minst er det viktig å huske på at ting kan bli bedre. Men det hjelper ikke å sitte stille og vente på at ting skal ordne seg av seg selv, for det gjør de sjeldent. Håper videoen faller i smak!

-Elise Amanda

6 kommentarer
    1. Gleder meg til å følge med på resten av serien! Det er så viktig å ta tak i problemene sine og finne de små tingene som kan gjøre hverdagen lettere, takk for at du setter lys på dette og deler dine egne erfaringer og tips til å ta de små skrittene <3

    2. Hei sterke du! Jeg ville bare si en liten ting.. jeg kjente det stakk i hjertet når jeg så storien om hva neste video ville handle om. Jeg er ikke en til å blande seg, ei heller å si hva andre skal eller ikke skal gjøre. Men jeg bare håper så inderlig du tenker godt gjennom det før du poster en slik video. Da spesielt når du har et så stort publikum med matproblematikk. Nemlig fordi alle trenger helt ulik mengde mat og aktivitet- og med et så sårbart publikum er sjansen stor for at de aller fleste ikke vil klare å sortere ut informasjonen som «dette er det Elise Amanda trenger, det betyr ikke at jeg skal spise nøyaktig det samme».. Jeg vet i alle fall selv at jeg som syk ikke ville klart å sett på det slik som man gjerne ønsker..
      Mener virkelig ikke å rette en pekefinger. Jeg bare kjente hvor mye det skremte meg, da jeg vet hvor påvirket det ville gjort meg å sett en slik «mal», da jeg var syk.. selv om den malen inneholdt nok mat, så er det tross alt bare en behandler/en med kompetanse innenfor ernæring som sammen med den enkelte kan avgjøre hva som er lurt å spise/ikke spise..
      Håper ikke du tar kommentaren ille opp.. vit at jeg heier så utrolig mye på deg! Og denne episoden over her var veldig bra, så er virkelig ikke ment som kritikk mot deg!

    3. Anonym: Hei! Jeg setter utrolig pris på en slik god konstruktiv kommentar og tar det ikke ille opp i det hele tatt! Synes det er veldig fint du tar deg tid til å skrive det! Jeg forstår hva du skriver veldig godt og jeg vippet lenge på om jeg skal lage en slik video eller ikke, men kom frem til at jeg velger å gjøre det. I videoen kommer jeg til å følge kostlisten til spiseavdelingen på Modum Bad til punkt og prikke og det er den som alle der inne skal følge + jeg kommer til å legge til tillegget til dem som skal opp i vekt og vise alternativene man kan velge mellom der og da det alternativet jeg foretrekker. Det er så mange videoer der ute med hva folk spiser i recovery som er så utrolig trist å se fordi det ofte er alt alt alt for lite mat og/eller totalt feil sammensatt og mye typisk «safe foods». Og jeg vet folk blir påvirket av det, noe som gjør meg utrolig trist. Dermed ønsker jeg å bidra med en reell kostliste som er sammensatt av de som er best i landet på spiseforstyrrelser.
      Jeg kommer også til å forklare at dette er hva Modum Bad gjør, men at om man har fått en annen plan burde man følge den. Og at jeg for min del gjerne tar meg feks smågodt utenom. At denne planen er et utgangspunkt.
      Håper det forklarte ting litt bedre! Og fortell meg gjerne hva du tenker etter å ha lest dette, det hadde jeg satt stor pris på!
      Tar det overhodet ikke ille opp, gode du! Dette er jo helt konstruktivt og det er helt åpenbart du skriver det i beste mening <3 Tusen hjertelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg