MÅNEDEN SOM GIKK – OKTOBER

Månedens opptur:
-Jeg tror det må være landsmøtet med Unge Venstre! Joda, det er lange dager og mye å sette seg inn i, men det gir meg så mye! Både det politiske og det sosiale. Ikke minst bestilte Anniken og jeg en tur til Polen som vi reiser til om ikke så alt for mange dager. Gleeeeder meg! 

Månedens sang/film/bok:
-Månedens sang må nesten bli Kaizers sin Hjerteknuser. Film har jeg ikke sett så mye av, men jeg fikk endelig somlet meg til å se Jigsaw. Jeg elsker virkelig Saw-filmene og etter jeg oppdaget dem har jeg hatt maraton med alle sammen opp til flere ganger. Jeg finner dem ekstremt fascinerende (merkelig nok). Bøker har jeg ikke fått lest så mye av utenom den nyeste Sønnavind-boken. Åh den serien har gått rett til hjertet og bok nummer 90 og noe kom ut for litt siden. Jeg hater at jeg alltid leser dem ut samme dag som jeg får dem, men jeg klarer ikke legge bøker i den serien fra meg. Da jeg oppdaget serien gikk jeg på barne/ungdomsskolen og det hadde da kommet ut rundt 30 bøker. Gjett hvem som leste en hver dag en måned i sommerferien? Joda, var meg det. Neste bok kommer ut på julaften, så det kan jo bli spennende.. Heldigvis er det mamma som kjøper og leser dem først før jeg får dem, så da har jeg ikke mulighet til å bruke store deler av julaften på det haha.

Månedens antrekk:
-Det må nok bli dette under her. Ikke at det er noe spesielt med det, buksa passer jo egentlig ikke til engang. Lua derimot liker jeg veldig godt så da falt valget på det. 

Månedens tanke:
At ting ikke ordner seg av seg selv. Jeg er så lei av å høre “slapp av, det ordner seg” for det stemmer overhodet ikke. Det hjelper ikke å bare sitte på rumpa og vente på at ting ordner seg av seg selv. For det gjør det svært sjeldent. Man må faktisk ta tak og gjøre en innsats for å få til endringer. 

Månedens nedtur:
-Denne ble veldig lett denne måneden.. Min gode venninne Julie forlot oss så alt for tidlig. Fine, gode, morsomme, sprudlende, omsorgsfulle og engasjerte Julie. Jeg har grått så mye og det gjør ubeskrivelig vondt. Livet er virkelig urettferdig dere. Likevel er jeg så glad for alle de årene vi fikk sammen, jeg ville ikke vært foruten. Jeg kan ikke en gang forestille meg hva familien hennes går igjennom og alle gode tanker går til dem. Begravelsen var veldig vond, samtidig var det fint å se så mye kjærlighet. De vakreste blomstene plukkes først sies det og det stemmer så absolutt. 

Månedens innlegg:
-Definitivt DETTE (klikk) innlegget om å endre livet sitt til noe mer positivt. Som jeg skrev over her må man faktisk gjøre en innsats selv. Jeg sier ikke at det er lett og jeg sier ikke at ting kommer til å gå på skinner, men at man må ta tak selv og virkelig prøve. Jeg ble helt satt ut av all den gode responsen på videoen som er i innlegget, det hadde jeg ikke forventet! 

Månedens treningsøkt:
-Endelig fikk jeg “lurt med meg” Anniken til å bli med meg på treningssenteret! Der jeg trener kan man ha en gratis prøvetime uten forpliktelser, noe som er veldig greit! Jeg hater når treningssenter ikke har slik for jeg vil iallfall selv vite hva jeg går til om jeg skal melde meg inn/på noe. Det ble en god økt med en kort oppvarming på starten etterfulgt av styrkeprogrammet mitt og rundt 20 minutter med tøying. Vi tok ingen bilder, så da får dere se bilder fra en dag jeg tøyde hjemme i oktober.

Hvordan var din oktober?

-Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg