POLEN | GDANSK | DAY TWO

Hvor skal jeg starte? Dagen i dag altså. Vi ordnet oss og spiste og så dro vi en liten tur på Galeria hvor vi tittet litt og tok oss en kaffe. Etter en liten stund satte vi kursen mot gamlebyen, noe som var planen for dagen. Ei jeg gikk på ungdomsskole med studerer faktisk i Gdansk nå, så da fikk vi hjelp av henne til å finne ut hvilken trikk vi skulle ta, noe som var veldig greit! Polsk forstår jeg nemlig ikke stort av og når få ting står på engelsk kan det bli litt vanskelig noen ganger haha. Så da tok vi trikken da og gikk av på stoppet ved Madison-senteret. Og nå dere, nå kommer dere som kjenner meg til å bli skikkelig stolt! Jeg fant nemlig veien helt selv inn til torget i gamlebyen! Jeg tok opp kart på telefonen kun en gang for å sjekke at vi var på riktig kurs. Jeg kan kun vært i Gdansk en gang før og jeg har ekstremt dårlig stedsans, så jeg fikk jo helt bakoversveis selv over at jeg fant frem!

Middagen i dag ble en kjempegod pastarett på meg og etter å ha spist noen biter så jeg noe som lignet mistenkelig mye på kjøttbiter i retten. Jeg pirket borti med kniv og gaffel og til og med konsistensen minnet om kjøtt. Jeg fikk kontakt med servitøren og hun virket sjokkert selv og gikk for å sjekke. Det viste seg at det var sopp! Så litt skeptisk tok jeg en bit og det stemte det, det var sopp! Følte meg litt dum da, men det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. Etter middag tuslet vi litt rundt i gatene og det eeeer så fint!

Da vi skulle hjemover en stund senere tok vi feil trikk og det ble dermed en liten sightseeing tur på oss hehe. Så da fikk vi besøkt enda ett kjøpesenter, dagens tredje faktisk. Det eneste vi handlet der var mat og drikke da, før vi ringte etter taxi for å dra tilbake til hostellet. Nå sitter vi da på rommet vårt og bare slapper av. I morgen står Sopot på planen og dagen etter der er det hjemreise. Vi ankom jo i går, men jeg føler vi har fått veldig mye ut av tiden vi har vært her. En del julegaver har også blitt handlet inn!

Processed with VSCO with f2 preset

-Elise Amanda

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg