DE SISTE DAGENE + TURID SWEATER

Jada, jeg lever ennå haha. Dagene har bare gått litt i ett i det siste og jeg har prioritert andre ting. På tirsdag var det tid for det andre strikketreffet, noe som ble utrolig koselig! Det var gøy å se både kjente fjes og nye fjes blant stikkerne som møtte opp. På onsdag var jeg i behandling og i kveld (om noen få minutter) har jeg et møte over nett.

Egentlig skulle jeg på dansing senere i kveld, men på grunn av et utbrudd i Larvik har aktiviteter blitt stoppet. Frem til nå har vi kun hatt totalt 60 smittede og vi er nesten 50 000 innbyggere. Men de siste dagene har det blomstret opp smitte, så da blir forståelig nok strengere tiltak satt igang. Denne helgen skulle jeg egentlig til Oslo for å delta på Unge Venstre sitt landsmøte, noe som også har blitt avlyst. Eller.. ikke helt heldigvis! Det blir over nett istedenfor.

Over til noe annet gøy, nemlig min første egendesignede genser! Denne har jeg holdt på med en stund nå og kommer nok til å holde på med en ganske god tid til. Det er mange justeringer som skal til. Blant annet ble det alt for mye volanger på første forsøk, så der måtte alt bli tatt opp og gjøres på nytt. Jeg hadde også kommet godt igang med skulderpartiet og litt på armen, men det må også bli tatt opp.

Disse bildene har blitt tatt etter justeringer med volangene, men før arbeidet med skuldre og ermer ble til. Jeg har kun plukket opp til skuldre på den ene siden da jeg tok disse bildene. Herlighet hvor mye notater jeg har gjort så langt altså! Det blir spennende å se hvordan det blir etterhvert. Jeg har tegnet ned designet, men så er det det å få det jeg har tegnet over til å bli en faktisk genser. Det er også mye regning inni bildet og det er jeg ikke så sterk i. Det går altså, det tar bare litt tid.

Genseren får navn etter mormor, derfor blir den hetene Turid sweater. Hvis jeg skal designe en til genser i fremtiden tenkte jeg å kalle den opp etter farmor. Men nå får jeg poste innlegget, for møtet begynner om ett(!!) minutt!

 

Tror du den blir fin?

 

-Elise Amanda
_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg