DERFOR HETER DEN ELNAGENSEREN

Jeg er nå godt i gang med min oppskrift nummer to på en genser, til tross for at jeg ikke har ferdigstilt oppskriften til Turidgenseren hehe. Men jeg trengte noe å strikke på og motivasjonen for å regne ut størrelser i forbindelse med genser har ikke helt vært til stede. Turidgenseren har i tillegg en ganske lang oppskrift og et høyt vanskelighetsnivå, så det er en del tekst og ikke minst: tall. Men altså.. jeg må få ræva mi i gir snart..

Denne genseren jeg holder på med nå er derimot mye lettere å strikke. Den strikkes på pinne nummer 6 som jeg anser som store pinner og den har en smal passform. Det mest kompliserte på den er vel opplukking og i-cord kant. Genseren går likevel lekende lett unna og til tross for at jeg ikke har strikket så mye den siste uka er det ikke sååå lenge til jeg er ferdig. Men hvorfor heter den Elnagenseren? Jo, jeg ønsket å kalle opp en genser etter min kjære farmor som dessverre gikk bort så alt for tidlig.

 

 

 

Tror du at den blir fin?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg