JULEFILMENE JEG BARE MÅ SE HVERT ÅR

God fredagskveld! I skrivende stund sitter Andreas og jeg faktisk og ser på en julefilm og det var faktisk det som gjorde at jeg kom på at jeg helt hadde glemt å blogge i dag. For hver jul har jeg nemlig noen julefilmer jeg bare må se. Den første er en film Andreas introduserte meg for og som han har tatt med seg som tradisjon hjemmefra og som nå har blitt tradisjon her i huset også. De to andre er filmer som jeg har sett så lenge jeg kan huske. Jeg husker faktisk første gang jeg så Grinchen, da tok mamma meg med på kino som barn til nabobyen, da de ikke viste den her. Om det var året den kom ut tviler jeg litt på da den kom ut i 2000 og jeg husker det såpass godt.

I Larvik står det forresten noen skikkelig fine boder på torget og hver tors-søn er det julemarked der. I morgen skal jeg stå litt sammen med mamma og stefar hvor vi skal selge klær og ting som er strikket og heklet. Jeg tenkte også å selge noen armbånd jeg har perlet. Så ta gjerne turen innom i morgen hvis du bor i Larvik eller i nærheten! Julemarkedet er åpent fra kl 12.00-18.00. Jeg kommer ikke til å stå hele dagen, men tingene er fremdeles mulig å få kjøpt (eller kikket på) da mamma og stefar gjør. Håper vi ses!

Hjelp det er juleferie – “Familien Griswold har startet forberedelsene til en formidabel julefeiring. Denne julen har han planlagt å føre familien tettere sammen. Han inviterer sine egne foreldre, konas foreldre, tante Bethany og Onkel Lewis. Men ting går ikke alltid som planlagt for Clark, Ellen og de to barna deres. Ting kompliseres ytterligere når hans søskenbarn Cahterine og hennes ektemann Eddie, uventet dukker opp. De er et snodig ektepar med to barn og en hund fra Kansas som bor i en bobil.”

Grinchen – “Alle innbyggerne i Whoville elsker julen. Det eneste unntaket er Grinchen, en folkevond og uhyggelig grønn skapning, som hater både julefeiringen og alle innbyggerne i Whoville. Innbyggerne liker ikke Grinchen på grunn av hans mange skadelige og skumle påfunn mot dem. Seks år gamle Cindy Lou Who mener at folk er alt for opptatt av forbruk, julegaver og fest, isteden for å bruke tid sammen med familie og gode venner. En dag sniker Grinchen seg inn på postkontoret, og Cindy oppdager ham. Senere oppdager hun hans tragiske fortid.”

Tre nøtter til Askepott – Denne her trenger vel ingen beskrivelse, men det blir ikke jul uten denne på TV julaften formiddag! Så klart går det i den faste dubbede versjonen, den er sååå fin og den har vært en tradisjon å se så lenge jeg kan huske. Jeg har faktisk ikke sett den nye norske innspillingen, men den skal jeg få sett i år. På julaften derimot er det NRK som gjelder.

 

Har du noen filmer du bare MÅ se i julen?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg