POOL

Da var vi her da, siste kvelden. Vi m st opp kvart p tre i natt senest for ta bussen til flyplassen. Egentlig skulle vi ta taxi til flyplassen, men s fant vi ut at bussen fra reiseselskapet kun gr 10 minutter tidligere, s da tar vi like s godt bussen. Jeg vurderer litt bare dgne, det er jo egentlig verre st opp etter to timer enn det er bare vre vken. Den siste kvelden her har vrt utrolig fin! Men mer om det siden. I gr badet vi en del i bassenget, det har tross alt vrt 35 grader i skyggen her hver dag. Jeg gr helt uten sminke her og jeg skal rlig si at jeg ikke har og aldri har hatt noe problem med g uten. Likevel kan jeg innrmme at synes jeg ser best ut med og er mest komfortabel med det. Jeg setter s pris p besteforeldrene mine og tante som tar oss med p denne turen og vi har hatt det s utrolig fint!❤ Hjemme venter jentene vre (kattene) og de kommer vel til g helt rundt av glede nr vi ankommer huset, kjenner jeg dem rett! De har hatt det veldig fint med barnevaktene sine og vi har ftt flere bilder og videoer av dem, men vi kjenner skikkelig p savnet av dem!

-Elise Amanda

Postet: 30.06.2018     Tid: 22:16     Kategori: Reiser     Kommentarer: 0     Copyright

ONE DAY IN MY LIFE

Hola! Siste dagen her nede allerede.. Her om dagen filmet jeg litt og slang det sammen til en video, s da fr dere se hva vi gjorde den ene dagen her nede. Dagene har egentlig vrt ganske like, men vi har jo selvflgelig variert litt. N skal vi ta en drink for s leie sykler. Hvis dere flger meg p instagram (@eliseamandan) ser dere hvilken vi skal leie. Da vi spurte om prisen p sykkel her om dagen sa damen bak disken "dere vil vel ikke ha den med hest s, de" og lenger kom hun ikke fr jeg brt inn at det var akkurat den jeg ville leie haha. Etter sykling tar vi oss en tur ned p stranden, jeg m jo f badet i havet en gang fr vi drar. Nr jeg tenker meg om har jeg ikke badet i havet i r i det hele tatt.. og jeg som alltid har badet fr 1. mai. Hper dere liker videoen!

-Elise Amanda

Postet: 30.06.2018     Tid: 16:49     Kategori: Reiser     Kommentarer: 0     Copyright

FLOWERS

God dag! Jeg hadde helt glemt poste dette antrekket s da fr dere se det n! Jeg har ogs ftt redigert ferdig en vlog i dag s den kommer i kveld eller i morgen. Tenk at det allerede er nest siste kvelden vr her nede, hvor i all verden blir tiden av? Jeg fler at vi spiser frokost, soler oss og bader en time med lunsj presset inn der, for s g til middag og s er det omtrent natten igjen. Tiden gr virkelig fort nr man har det fint. Jeg skulle nske jeg hadde hatt mulighet til reise masse, spesielt til steder som ikke er pvirket av turisme. Jeg vil dra til Kenya, til en omtrent de y i middelhavet, jeg vil til folksomme gater i India og jeg vil se sm landsbygder i Kina. Jeg har en s stor trang til se og oppleve verden. Bli kjent med nye kulturer og ikke minst mennesker. Og p reise fler jeg at jeg finner meg selv. Jeg kan puste.

-Elise Amanda

Postet: 29.06.2018     Tid: 16:50     Kategori: Reiser     Kommentarer: 1     Copyright

BY THE POOL

Goood morgen! Frokosten er inntatt og n skal jeg bare smre meg med solkrem fr jeg tusler ut til det ene bassenget. P hotellet er det faktisk flere bassenger - et til kun svmme i, et vanlig som ogs inneholder en side for barn, ett boblebasseng, ett p spaavdelingen og ett med forskjellige vannmasasjeting. Jeg tok massasje i gr og herregud hvor godt! Det var utrolig behagelig, i tillegg fikk hun lst opp alle de vonde muskelknutene mine. Etter timen gikk jeg faktisk med strak rygg naturlig og uten smerter. Nr skjedde det sist liksom? Det m ha vrt p barneskolen en gang. Jeg prver meg forresten p en vlog i dag s det blir spennende! Tenker jeg skal f redigert den i kveld s kommer den ut en gang da eller i morgen. Men n, n skal jeg logge av og komme meg ut. Dagene her flyr jo avsted!

-Elise Amanda

Postet: 28.06.2018     Tid: 09:44     Kategori: Reiser     Kommentarer: 1     Copyright

BLUE OCEAN

God kveld fra Mallorca! N sitter vi p verandaen med besteforeldrene mine og skravler litt over sangria. Tenk at n er det faktisk hele 29 grader ute! Jeg stusset litt da mormor sa fr jeg dro at jeg ikke skulle ta med bukse og ikke en gang en cardigan, men jeg skjnner godt hvorfor n. Vi var p markedet i dag og jeg fant egentlig ikke s mye. Jeg kjpte kun underty og s kjpte vi et spill sammen til ha her. Guttene var s trege etter frokost s da dro jeg til markedet alene en time fr dem. Da Andreas mtte meg sa han at han var overrasket over at jeg ikke hadde gtt meg bort og ringt han grtende, jeg fant jo tross alt buss selv, hvor jeg skulle g av og selve markedet. Jeg lo da han sa det og sa at jeg var overrasket selv over at jeg ikke gjorde det haha. Drlig stedsans sa du?

Etter middag i dag tuslet Andreas og jeg en tur til stranda. Det blste litt og det ser dere kanskje p ansiktsgrimasene mine hehe. Den bl kjolen stod s fint til fargen p vannet! Jeg hadde egentlig ikke tenkt til ha p denne penkjolen i dag, men jeg er s oppblst og forstoppet (hvorfor er det s tabu egentlig?) som bare det, s da ble det en kjole som skjuler det som ser ut som en gravidmage i andre trimester. Fr hpe det blir litt bedre med det i morgen!

-Elise Amanda

Postet: 26.06.2018     Tid: 21:35     Kategori: Reiser     Kommentarer: 6     Copyright

RED DENIM

God morgen! Det ble ikke noen lyd fra meg i gr. Vi l ved bassenget hele dagen (og jeg har ftt skikkelig skille etter kun en dag) og dagen gikk egentlig i ett. Litt etter middag tuslet vi unge bort p en pub for se en fotballkamp og frst etter den fikk jeg tatt noen antrekksbilder haha. Det var ganske mrkt og derfor er jeg s glad i objektivet mitt som kan ta bilder i mrket bare man stiller inn kameraet riktig! Det blir nok en tur p markedet i dag og det blir gy! Jeg skal ogs f tatt litt flere bilder og kanskje filme litt ogs til og med. Vi fr se!

-Elise Amanda

Postet: 26.06.2018     Tid: 08:00     Kategori: Reiser     Kommentarer: 3     Copyright

MALLORCA

God kveld fra Mallorca! Vi ankom hotellet i 17-tiden og siden det har vi egentlig bare pakket ut, tatt en drink i hotellbaren, spist middag og kikket oss litt rundt. Hotellet er s utrolig fint, jeg m vise dere det! Jeg har aldri vrt p et slikt luksushotell fr, det er helt fantastisk her! Jeg sov utrolig lite i natt siden jeg gledet meg s, dermed er det nok straks natta her. Jeg hper at jeg sovner raskt, for jeg gleder meg enda mer til kunne legge meg ved bassenget i morgen for sole meg og lese! P flyplassen kjpte jeg en kryssordbok og bde jeg, lillebroren min og kjresten min har blitt hektet allerede haha. S det blir nok litt mer lsning av kryssord i morgen. Hvis interessen for det daffer av har jeg heldigvis med meg tre romaner og lydbker p telefonen. Jeg har gtt i den felles s mange ganger at jeg kun har tatt med meg 3 bker og det er jo alt for en uke! Hper alle fr en fin kveld! Oppdaterer dere litt mer i morgen. Enn s lenge fr dere litt uheldige bilder av dagens antrekk. Det er ikke s populrt for hverken kjreste eller lillebror ta bilder hehe.

-Elise Amanda

Postet: 24.06.2018     Tid: 21:27     Kategori: Reiser     Kommentarer: 1     Copyright

VEGANSK MEAL PREP - 7 DAGER

God helg dere! N tenkte jeg dele den frste matlagingsvideoen jeg har laget med dere! Den ble ikke helt vellykket og det gikk litt fort i svingene merket jeg etter ha filmet, men da vet jeg hva jeg kan endre p til neste gang. Jeg tenkte f filmet en til (og litt bedre) video i lpet av sommeren med en vegetarisk ukesmeny hvor alle dager er forskjellige og hvor middagene er studentbudsjettvennlige. Hres det spennende ut?

I morgen drar jeg forresten til Mallorca og jeg gleder meg s mye! N gjenstr det bare pakke det siste + ordne litt her hjemme fr vi drar og s er vi klare! Det blir nok ikke s mye svn p meg i natt, for jeg gleder meg s mye! Jentene vre (kattene) blir jo hjemme, men to venninner av meg som de liker godt skal passe dem, s jeg tenker de ogs kommer til kose seg! Neste gang jeg oppdaterer her er enten p flyplassen eller Mallorca. h som jeg gleder meg!!

-Elise Amanda

Postet: 23.06.2018     Tid: 15:09     Kategori: Mat/oppskrifter     Kommentarer: 2     Copyright

GRADUATION

Vitnemlsutdelingen i gr var veldig fin! Fr seremonien var jeg p Pakkhuset for spise middag med nrmeste familie, kjreste og venninner. Det var utrolig koselig at de ville bli med ut for spise for feire at jeg er ferdig med videregende! Slikt betyr utrolig mye for meg! Jeg tror vi gjorde smart i spise fr vitnemlsutdelingen da den tok nrmere to timer. Travel kan man mildt sagt si at grsdagen ble! Frst mtte jeg opp til balletteksamen klokken 12 (det gikk forresten ikke s alt for bra, men nok om det), deretter var det rett bort p Peppes Pizza med klassen, for s ta bussen hjem, hive meg i dusjen og slenge p sminke, klr og ordne hret fr vi dro til Pakkhuset. Gjett hvem som ikke hadde tenkt p at hun mtte stryke forkle og skjorte da? Haha joda. Men wow, n er jeg ferdig. Det er s rart! Eksamenskarakteren i norsk skriftlig kom nettopp ut og jeg klikket meg nervst inn for noen minutter siden. Jeg skrev en kreativ oppgave og fikk hre av flere etter eksamen at det var veldig risikabelt, heldigvis fikk jeg 5! S da sier jeg meg fornyd!

Tusen takk til dere som har gjort rene p musikk og danselinja til noen fine r! Jeg kommer til savne klassen min utrolig mye samt lrerne! Heldigvis vet jeg at jeg ikke kommer til miste kontakten med flere i klassen og vil jeg hilse p lrerne vet jeg at jeg er hjertelig velkommen til skolen for hilse p! Hvis du er glad i danse og nsker generell studiekompetanse i tillegg anbefaler jeg danselinja p thvs p det sterkeste! ❤

-Elise Amanda

Postet: 21.06.2018     Tid: 11:11     Kategori: Diverse     Kommentarer: 5     Copyright

HAPPY / SAD

Det var utrolig koselig og trist med en avslutning med klassen og lrerne vre i dag p Indre havn. Kontaktlreren min hadde med seg valpen hun akkurat har kjpt seg og den var bare s nydelig! Sol sjarmerte alle i senk for si det snn! Jeg vet at jeg har snakket mye om skole forresten, men det er virkelig s rart. Ferdig. Ikke tilbake igjen til hsten. Allerede i morgen er det vitnemlutdeling (og balletteksamen, hjelpes) og p torsdag gr vr siste klassefest av stabelen. Klassen skal ogs p Peppes Pizza fr vitnemlutdelingen og jeg skulle gjerne ha vrt med, men s krsjer det med balletteksamen. Jeg skal uansett ut spise med familien min den dagen, s det blir jo koselig! Stedet vi skal p har vegetarburgere p menyen og jeg ble veldig glad da jeg s det! Da jeg sluttet spise kjtt for rundt 8 r siden (vel, jeg var pesc en periode fr jeg ble veggis) var det ikke en eneste vegetarrett omtrent noe sted og ikke fantes det en eneste kjtterstatning i Norge en gang. S det har virkelig kommet seg!

Toppen jeg har p meg i dag og hrbndet kjpte jeg p senteret i gr da jeg var der med bestevenninna mi. Jeg ble veldig fornyd med den og den blir uten tvil pakket med til Mallorca. N er det kun noen f dager til vi drar og jeg gleder meg s mye at jeg ikke kan beskrive det engang! Litt etter skjema henger jeg da, jeg begynner jo ofte pakke minst en mned *kremt* i forveien nr jeg skal p tur. N har jeg s vidt begynt. Vaskemaskinen m nok g noen ganger fr vi drar for jeg har planlagt elendig mtp at jeg har s mye annet gjre ogs! Vel, hper dere fr en fin kveld! S hrer dere nok fra meg i morgen ogs.

-Elise Amanda

Postet: 19.06.2018     Tid: 20:35     Kategori: Antrekk     Kommentarer: 0     Copyright

WISH HAUL | YAY OR NAY?

God morgen! I gr var jeg hos ei venninne med en del andre p grillfest og det var utrolig koselig! Jeg drakk ikke mye s formen i dag er ganske fin og jeg tenker meg derfor en tur p treningssenteret senere i dag, eventuelt gjre litt yoga hjemme. Jeg filmet ogs en film i gr som jeg begynte redigere p fr festen og gjett hvem som satte seg ned for gjre den ferdig da hun kom hjem? Joda, det var meg. Det var egentlig ganske greit, s kunne jeg sette den til opplasting da jeg la meg. Nettet her er tregt fra fr og laste opp en film tar flere timer i tillegg til at det trekker hele nettet, s det var ingen dum id!

Uansett, over til overskriften: jeg har bestilt litt klr og diverse fra Wish i det siste og har dermed laget en video om hva jeg har kjpt. Ikke minst s vurderer jeg kvaliteten p produktene og hvordan produktene ser ut i forhold til bildene som blir brukt til reklamere for dem. Burde man bestille noe fra wish eller ikke? Hva burde man eventuelt vre obs p om man skal bestille? Se videoen s fr du vite.

-Elise Amanda

Postet: 16.06.2018     Tid: 11:46     Kategori: Videoblogg     Kommentarer: 0     Copyright

INGRID EMILIE

Alts, hvor fotogen er det mulig vre? Jeg tror Ingrid er den mest fotogene jeg noen sinne har fotografert og det var s gy ta bilder av henne! I tillegg s er hun jo helt utrolig vakker! Hvis dere vil se enda flere bilder fra tirsdagen s klikk HER for komme til fotosiden min p facebook.  Det er lenge siden sist jeg tok noen ordentlige bilder, om jeg kan kalle det s. Jeg har savnet det veldig og det var veldig gy brste litt stv av kameraet og virkelig bruke det igjen. Senere i sommer skal jeg gjre en gravid shoot og det blir spennende! Fr jeg lov til dele resultatet nr den tid kommer s gjr jeg det. Hva synes dere om disse bildene?

-Elise Amanda

Postet: 14.06.2018     Tid: 16:15     Kategori: Foto - portrett     Kommentarer: 4     Copyright

WEDNESDAY

Forsov jeg meg litt i dag? Jupp. Kom jeg opp i eksamen i dag? Nope! h s deilig det var! Med andre ord, jeg er ferdig med vgs for godt! Det er s utrolig blandede flelser og jeg har sett frem til denne dagen s lenge! N som den er her er det jo selvflgelig utrolig godt endelig ha fullfrt etter 6 r (!!), samtidig er det litt trist. Hva gjr jeg n? Det blir skikkelig rart til hsten ikke skulle tilbake! I dag skulle jeg egentlig hatt eksamen i klassisk ballett, men ssteren til eksaminator dde, s eksaminator dro tilbake til England. Den forstr jeg utrolig godt! S eksamen blir utsatt til onsdag om en uke med en ny eksaminator.

Etter ha sett eksamenen til de i danseklassen som kom opp i dans i gr dro Ingrid, Sunniva og jeg til Fritze brygge for ta noen bilder. Det var utrolig gy ta bilder av Ingrid, jeg tror jeg aldri har tatt bilder av noen som er s fotogen fr! Resultatet viser jeg dere senere, men jeg ble skikkelig fornyd!

(bildene er tatt av venninna mi Ingrid Emilie)

-Elise Amanda

Postet: 13.06.2018     Tid: 13:47     Kategori: Antrekk     Kommentarer: 2     Copyright

DEADPOOL 2

God kveld! Jeg tenkte egentlig bare svinge innom her for vise dere tirsdagens antrekk. I motsetning til tropevarmen vi har hatt var det faktisk normal temperatur p tirsdag. Jeg, Andreas og to venninner var p Blgen for se Deadpool 2 og jeg likte den skikkelig godt! Mye bedre enn den frste. Etter kinoen tuslet vi bort til Pakkhuset for mte noen venner der. N er det egentlig den aller siste linjefesten fr jeg er ferdig p skolen, men kjipe meg er sliten og blir hjemme haha. Kanskje like s greit. Hper dere fr en fin helg!

'

-Elise Amanda

Postet: 08.06.2018     Tid: 22:30     Kategori: Antrekk     Kommentarer: 0     Copyright