LONDON DAY FOUR + VIDEO

God kveld! Dag fire i London var vel egentlig ikke en hel dag. Vi stod opp og pakket, spiste frokost p stedet vi spiste frokost hver dag, tok en taxi til togstasjonen, tok tog til flyplassen og var der en del timer og s satte vi oss p flyet hjem. Turen ble veldig vellykket og det eneste minuset er at jeg vil tilbake med en gang haha. Under her ser dere en video hvor Andreas og jeg tester godteriet jeg kjpte med hjem, jeg hper dere liker den!

I dag har jeg hatt skole fra halv ni og s ble det litt over en time venting fr jeg ble hentet for dra til behandling. Ventetimen p skolen gikk ganske fort for jeg satt i kantina med Ingrid og vi skravlet bort tiden. Snt er s koselig! Behandlingen gikk s som s, men jeg hadde eeegentlig ikke forventet noe annet. I morgen har vi bli-kjent-dag p linja, noe det er hvert r for at alle kullene skal bli litt kjent. Det er veldig koselig, men jeg er litt usikker p om jeg skal dra faktisk. Jeg har jo uansett en kt p slutten med norsk jeg skal i, s jeg fr se hva jeg gjr. Jeg hper forresten at alle som har startet p skolen n har hatt en fin start p ret! ❤

-Elise Amanda

Postet: 22.08.2017     Tid: 23:30     Kategori: Videoblogg     Kommentarer: 1     Copyright

LONDON DAY THREE

God kveld! Dag 3 i London ble brukt til sightseeing og en god del surring rundt. La oss si det snn at stedsans egentlig ikke er vr greie i det hele tatt noe som endte med nesten en time bomtur fordi vi ikke forstod vi skulle g av sightseeing-bussen og bytte til en ny. S da ble det en god runde i sirkel p oss hahah. Vi gikk av til slutt og gikk like s godt rundt til de forskjellige tingene og vi fikk sett en god del. Noe av det morsomme er at vi gikk forbi mange steder vi var p sprkreisen jeg var p for mange r siden og nostalgisk som jeg er mtte jeg fortelle Nora hver gang vi gikk forbi de stedene. Etter noen timer mtte vi komme oss tilbake til hotellet for ordne oss til kvelden, men bussen r kom jo aldri.. Vi stod p et stopp som var merket med at bussen vr skulle stoppe der, men det gjorde den ei. Da det nrmet seg klokkeslettet vi hadde reservert bord p Planet Hollywood mtte vi bare hive oss i en taxi, slenge p oss klr og freshe oss opp i full fart fr vi mtte lpe.

Vi fikk tidenes blideste og koseligste servitr p Planet Hollywood, hun var s utrolig nydelig! Maten var ogs god og prisen var jo egentlig latterlig lav, i tillegg kom maten fort p bordet og stedet s jo helt rtt ut! Etter restauranten s vi musikalen Matilda og jeg ble helt mlls. Hele forestillingen var perfekt og skuespillerne spilte s overbevisende, sang og danset s bra at jeg satt der med trer i ynene, frustrasjon og andre ganger lo jeg s jeg trodde jeg skulle tisse p meg. Jeg anbefaler p det varmeste se den om du har mulighet! Kulissene og sceneskiftene var ogs helt rtt! Jeg tror dette er noe av det beste jeg har vrt med p! Etter musikalen gikk vi oss litt bort, tok en drink p hotellet og s var det egentlig natta. Det var en utrolig fin dag i alle fall!

-Elise Amanda

Postet: 21.08.2017     Tid: 21:43     Kategori: Reiser     Kommentarer: 3     Copyright

LONDON DAY TWO

P mandag stod shopping p planen og jeg kan vel si at vi (spesielt jeg) gikk litt bananas p Primark! Jeg anbefaler virkelig dra dit tidlig p morgenen, da gr det faktisk an g rundt der rolig og se og det er heller ikke k til prverommene. Utover dager er det jo reine galehuset der inne og helt tettpakket med mennesker. Nervse etter ha kommet til hotellet med tidenes strste handleposer puttet vi alt vi hadde kjpt i koffertene for veie dem. Vi reiste jo kun med cabinkoffert som vil si at vi kunne ha max 10 kg i den. Heldigvis var vi smarte og pakket minst mulig med oss til London. Utrolig nok l kofferten bare p rundt 7 kilo etter ha puttet alt det nye i den! Vi ble veldig positivt overrasket for si det snn! Etter ha lagt fra oss det vi handlet gikk vi oppover Oxford street og innom veldig mange butikker for s sette oss ned ved en sidegate for spise lunsj. Noe av det jeg likte skikkelig godt med London var at de hadde vegetarmat s og si over alt, det var s deilig bare kunne g inn p hvilken som helst restaurant og vite at de faktisk hadde noe jeg kunne spise.

Etter en deilig lunsj plottet jeg inn Freeds p telefonen for bli guidet dit. Planen der var kjpe nye ballettsko (mine har revnet under s undersiden sto ut foran p de haha), tspissko (mine var dde) og strikk/bnd. Jeg hadde satt av en del til dansesko, men jeg holdt p g i bakken da jeg s prisen! I Norge hadde det jeg kjpte kostet meg nrmere to tusen kroner, men her i England kostet alt meg til sammen under 700kr! Det er jo helt vilt! Jeg har heller aldri hatt tspissko som har sittet s godt og flt s riktig for foten min og jeg gleder meg til teste de ordentlig ut p mandag.

P vei tilbake igjen kom vi over en liten butikk som solgte makroner og der mtte vi bare inn. Makroner er serist noe av det beste jeg vet! Butikken var jo ogs superst! Vi mtte s tilbake til hotellet igjen for legge fra oss litt ting og s gikk vi ut igjen for se i butikker. Vi gikk faktisk et stykke over en mil den dagen. Hvem har sagt at shopping ikke er trening? Middagen p mandag ble p en italiensk restaurant og der hadde de glutenfri italiensk pizza! hh dere aner ikke hvor mye jeg har savnet italiensk pizza. Det smakte helt himmelsk!

-Elise Amanda

Postet: 20.08.2017     Tid: 14:44     Kategori: Reiser     Kommentarer: 2     Copyright

LONDON DAY ONE

P sndag var vi skikkelig spente, endelig var dagen her! Vi ble kjrt til flyplassen og noen timer senere stod vi utenfor hotellet vrt i London. Hotellet l under 100 meter fra oxford street, s det var jo helt perfekt. Vi trengte faktisk ikke ta t-banen en eneste gang! Etter ha slappet av litt p hotellet og pakket ut litt turet vi ut for se oss litt rundt og gjre oss litt kjente. Siden det var sndag s stengte alle butikkene klokken seks og vi var ute etter det, s det ble ikke noe shopping p oss p sndagen. Planen var uansett sette av mandagen til shopping og tirsdagen til sightseeing, i tillegg til at vi var p musikal p tirsdag kveld. Etter ha gtt litt rundt spiste vi middag p hotellet og jeg spiste en helt sinnsykt god vegansk burger med stpotet fries.

Jeg har begynt filme p en innkjpsvideo i dag som jeg skal filme ferdig til uken, s gled dere til se den! Eller jeg hper dere vil se i alle fall hahah. N skal jeg straks avgrde for ordne til bursdagsfeiring! Jeg skal feire med venner i dag og fr lne huset til pappa (fordelen med alltid har holdt lfter i forhold til fest og lignende er at man fr mye mer tillit fra foreldre fordi de vet at de kan stole p deg, anbefales!). Jeg gleder meg skikkelig!

-Elise Amanda

Postet: 19.08.2017     Tid: 15:22     Kategori: Reiser     Kommentarer: 1     Copyright

LONDON 2017 + LOOKBOOK

Hei! Da er jeg hjemme fra London og i dag har jeg vrt p rets frste skoledag for meg! Jeg kjente at jeg egentlig trengte skole ganske mye akkurat n, jeg fungerer s mye bedre med faste rutiner og dans i hverdagen! Jeg kjpte helt sinnsykt mye i London, men det skal jeg vise dere senere. N m jeg egentlig hive meg rundt og skifte for s ture ned til dansestudioet for en yogatime. Jeg anbefaler virkelig yoga p studio Nille hvis du bor i Larvik! Dere hrer fra meg om ikke s alt for lenge, jeg har masse bilder vise og mye fortelle.

-Elise Amanda

Postet: 17.08.2017     Tid: 16:02     Kategori: Videoblogg     Kommentarer: 1     Copyright

BURSDAGSFEIRING

God ettermiddag! Andreas fylte jo 25 r i slutten av juli og jeg fyller 21 r i slutten av august s da bestemte vi oss for sl sammen bursdagsfeiringene vre og invitere familie over hit for et familieselskap. Vi ble rundt 20 stykker i gr og jeg vil si at selskapet ble vellykket! Det s ut som om alle koste seg og det var veldig god stemning. Jeg hadde det i alle fall veldig fint! Vi serverte brownies, eplekake og gel som jeg hadde laget og mormor tok med en kake hun hadde laget og litt snacks. Kaken mormor laget var helt sinnsykt god, jeg skulle nske dere kunne ha smakt den! Kattungene fikk vre p et soverom mens vi holdt selskapet, men det var mange som var innom for hilse p, noe de synes var veldig stas! Jeg fikk ryddet det meste etter selskapet i gr, s n gjenstr det bare litt.

Egentlig var planen i dag behandling p spis siden psykologen min endelig er tilbake fra ferie, men de hadde helt glemt bestille taxi til meg s jeg fikk en ny time p torsdag isteden. Litt kjipt nr det er mange uker siden forrige time... og det er ikke frste gangen de surrer heller. Men p torsdag skal jeg dit og da hper jeg virkelig at de gr med p flytte meg til Larvik hvor jeg faktisk bor. Uansett, jeg hper dere liker videoen under! :D

-Elise Amanda

Postet: 07.08.2017     Tid: 18:38     Kategori: Videoblogg     Kommentarer: 2     Copyright