TRENINGINGSFORMEN FØR OG NÅ

Surprise! Jeg har meldt meg inn på treningssenteret igjen for å prøve å ha noe positivt å fylle dagene med og for å bygge opp litt styrke igjen. Jeg merker at jeg har blitt en del svakere enn hva jeg var siden jeg trente før (tror det er ett år siden jeg sist satte føttene mine innenfor et treningsstudio..). Dermed bestemte jeg meg på min første trening i desember for å teste ut mitt gamle styrkeprogram for å se hvordan jeg ligger an. Alle øvelsene kjører jeg forresten 8×3 på.

Jeg varmer opp med litt kondisjon, bortsett fra det holder jeg meg til styrke. Jeg har ikke godt av å trene kondisjon sånn situasjonen er nå og derfor holder jeg meg unna det for å ikke forverre formen. treningen er for å forbedre kroppen min, ikke for å forverre den. Heldigvis (om man kan si det sånn) synes jeg at kondisjonstrening er driiiit kjedelig, så det gjør det en del lettere å holde seg unna. Men hvordan gikk egentlig min første trening i desember?

Knebøy med vektstang: før klarte jeg med 25 kg – første trening i desember med 20 kg

Pullups med hjelp: før klarte jeg med 18,5 kg i hjelp – første trening i desember med  27.5 kg i hjelp

Militærpress: før klarte jeg 15 kg – første trening i desember med 10 kg

Planken: før klarte jeg 60 sek om gangen – første trening i desember klarte jeg fremdeles dette

Bulgarsk utfall med vekter: før klarte jeg 12 kg – første trening i desember med 4 kg

Rygghev med vekt: før klarte jeg 5 kg – første trening i desember fremdeles 5 kg

 

Magestyrke: her har jeg beholdt styrken min og merker egentlig ingen forskjell.
Ryggstyrke: noe svakere som jeg merker på pullups, men ellers ganske likt.
Lår/bein: litte grann svakere, men ikke mer enn at jeg nok er tilbake der jeg var innen to uker.
Armer: veeeeel, ganske så mye svakere hehe.

 

Liker du å trene? Hva slags trening isåfall?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Så moro! Lykke til videre med treningen 🙂 Jeg liker kjempegodt å trene pole dance. Ellers trener jeg også styrke på treningssenteret 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg