12 TING DERE IKKE VISSTE OM MEG + ANTREKK

God påske folkens! Nå tenkte jeg å dele enda et innlegg med dere om ting dere mest sannsynlig ikke visste om meg. Jeg synes det er så artig å lese slike innlegg på andre sine blogger og tidligere har slike innlegg blitt godt mottatt på min blogg også. Jeg merker at det er vanskelig å komme opp med noe nytt hver gang dere ikke visste om fra før, men etter å ha brukt ganske så lang tid tror jeg at jeg har klart det denne gangen også. Nok skravling fra meg, la oss heller komme til poenget: her kommer 12 ting dere ikke visste om meg!

-Jeg er helt elendig på å ta på neglelakk. Altså, jeg klarer aldri å holde meg innenfor kantene og jeg presterer alltid å komme borti et eller annet med neglene mine før det har tørket helt. Jeg er også ganske ustø på hånden.
-Da jeg var liten ville jeg bli advokat! Jeg elsket å argumentere og var utrolig flink til å finne smutthull i både regler og ting jeg ble fortalt. Det var faktisk flere voksne som sa at jeg burde bli det også haha.
-Jeg kjente moren til kjæresten min før jeg kjente kjæresten min. Hæ, tenker du kanskje nå? Grunnen til det er at jeg er venninne med søsteren hans og det var faktisk hun (altså søsteren) som spleiset oss.
-Jeg har to tatoveringer. Den rosen jeg har på skulderen/overarmen har dere nok sett på flere bilder, den tok jeg da jeg var 18 år gammel. Men jeg har en på ankelen også som jeg tok da jeg var 16 år. Vi var på ferie og både mamma, stefaren min og jeg dro for å tatovere oss haha. Den jeg har på ankelen er en delfin, rett og slett fordi jeg bestandig har og fremdeles er veldig glad i delfiner.


-Jeg begynte å farge håret mitt allerede på barneskolen. Først nå har jeg naturlig hår igjen etter at jeg begynte å la det gro ut for noen år siden. Det eneste som henger igjen er de blonde tuppene, men de synes jeg egentlig er litt fine, jeg.
-Jeg har klippet og farget håret til flere av venninnene mine. Og siden de kommer tilbake gang på gang og ber meg farge og klippe kan jo ikke resultatet ha blitt så alt for verst? Jeg klipper også mitt eget hår.
-Lakris er noe av det beste jeg vet. En periode het jeg til og med Elise Lakris på facebook haha. Det er litt flaut å tenke tilbake på den dag i dag. En til morsom fun fact her er at oldemor også elsket lakris.
-Andreas og jeg har et helt likt arr. Begge vi har et lite arr ved det ene øyebrynet vårt som er identisk plassert og ser helt identiske ut. Men vi fikk arrene på helt forskjellige måter og jeg fikk mitt da jeg var liten, mens han fikk sitt da han var ungdom. Dette synes jeg faktisk er ganske artig.

-Jeg leverte norsktentamen i 10. klasse etter kun 45 minutter. Da hadde jeg vært ferdigskrevet en god stund og lest over flere ganger og da jeg gikk ut ble jeg fortalt av den ene læreren min som var tentamensvakt at nå kom jeg til å stryke. Vel, det føltes ganske godt da jeg fikk tentamen tilbake og kunne smelle en 6’er i ansiktet hennes hehe.
-Jeg har vært pescetarianer og vegetarianer i tilsammen ca 8 år. Da jeg ble det kjente jeg ikke en eneste sjel som var det, men jeg angrer ikke et eneste sekund på det. Jeg var pescetarianer i en god del år før jeg ble vegetarianer. Jeg er veldig glad i dyr, så det å spise dem kun for egen nytelse er noe som strider meg helt imot.
-Jeg foretrekker å bli kalt noen ting. Blant disse er begge fornavna mine, altså Elise Amanda. Eventuelt foretrekker jeg Ea eller Ellie. Men mine nærmeste sier som regel Elise, Ellie eller rett og slett bare E haha.
-Jul er min favoritthøytid. Jeg er et av disse irriterende menneskene som er helt obsessed med jul. Julemusikk starter jeg allerede med i starten av september, men julebrus drikkes ikke før desember (iallfall ikke ekte julebrus hehe) og pynting skjer først i starten av desember. Men i hele november er jeg helt gal etter jul og er som regel godt i gang med julegavene allerede. I fjor begynte jeg jo å planlegge en julesammenkomst allerede i oktober, men da ba vennene mine om å roe meg ned og iallfall vente til etter Halloween.. Så ja, der har du meg og jul!

 

 

Har vi noe til felles? Hva synes du om antrekket?

 

 

//Elise Amanda

3 kommentarer
    1. Jeg likte antrekket, jeg er jo veldig glad i dongriskjørt, jeg har noen gensere som er nokså like den der i form.

      Mange artige funfacts. Den med arrene var jo utrolig. Jeg kjenner meg igjen i det med neglelakk. Jeg har blitt litt bedre etter ett godt tips, men fremdeles kan jeg male utenfor neglene, haha.

      Imponerende det med norsktentamen. Norsk var mitt favorittfag på barneskolen. Jeg har også to fornavn. Jeg liker at du er vegetarianer, selv om det sikkert er rart å si når jeg ikke er det selv. Så gøy at du er julemenneske, førjulstid er så koselig. Jeg har alltid vært så nøye før med å ikke ha julebrus før 1 des. Men ifjor brøt jeg det, og egentlig var det bare fint å ha julebrus en måned ekstra, for jeg eeelsker julebrus.

      Dette ble en lang kommentar..

    2. Sammer her ang norsk heldags. Tredje året på vgs leverte jeg norsk heldags etter i underkant av 50 minutter. Læreren min spurte “skal du virkelig levere allerede nå” og jeg bare “ja?”. Gikk ikke opp for meg at jeg hadde levert så fort før jeg kom hjem. Har alltid vært veldig tidlig ferdig på heldags, men denne tok kaka. Fikk 6, så var heldigvis null stress.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg