Perler

Du vet slike armbånd med perler? Alle de vakre perlene som danner et armbånd. Da vet du også at hvis man mister en av de vakre perlene, så vil aldri armbåndet være like komplett lenger. Det vil alltid være et tomrom der etter perlen som forsvant. Armbåndet vil likevel være fint og sterkt, men likevel så utrolig mye skjørere enn før. Hver gang man kjenner etter eller tar en titt på det skulle man virkelig ønske at den ene, lille perlen fortsatt var der. 

For akkurat den ene lille perlen betydde så mye, bare den alene. Du tenker ofte på hva som egentlig skjedde, hvordan kunne du miste perlen, var det noe du kunne gjort anerledes? Tatt bedre vare på armbåndet, kanskje hatt det i nærheten hele tiden? Men sannheten er at perlen er borte, du kunne ikke ha gjort noe mere enn det du gjorde. For det forandrer ikke hva som har skjedd, perlen er og forblir borte.

 
Noen ganger tar du kanskje deg selv i å lete etter perlen, lete etter svaret. Hver gang du innser at du vil aldri, noen gang, vil se akkurat den perlen igjen gjør det vondt. Vondere en ord kan beskrive. For selv om du sitter igjen med mange flere vakre perler, vil ingenting noen gang bli som før. En vakker perle er borte, den kommer ikke tilbake og det gjør vondt.



Og kjære dere, jeg orker virkelig ikke miste flere perler.

10 kommentarer
    1. Du har så mange talent, og jeg ser flere av dem bare i denne ene innlegget. Måten du skriver på er helt utrolig fasinerende. Du skriver så utrolig bra!
      Og bildene du tar er utrolig pene.

    2. Det er bra at du skriver. Du har så ange talenter som skjuler seg i hverandre. Du kunne bli forfatter, modell, klesdesigner osv. alt! Om du ville.. eller kansje kunnet. Jeg vet ikke, men dette er helt forferdelig. ubegripelig. alt som har skjedd, hvorfor? Det er spørsmålet, hvorfor, hvordan? Jeg skal ikke late som om jeg har det sånn som deg for det har jeg ikke. alle tror jeg har et perfekt liv, men det har jeg heller ikke.. Jeg kjenner meg igjenn, men så ille? ikke tale om. Om jeg blir brukt? JA, eller kansje nei.. Jeg vet ikke om jeg innbiller meg det eller ikke. Ikke etter det som skjedde med en av de viktigste personene i livet mitt. Det smalt, hardt, så var alt borte. Personen, minnene, alt! Jeg husker ingen ting…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg