answers

Personlig

Hvordan har bulimien påvirket livet ditt? Alt for mye. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive her, for jeg kunne skrevet en hel bok om det. Den har påvirket livet mitt på absolutt alle mulige måter, alle valg og tanker har en forbindelse på en eller annen måte til den. Den har påvirket livet mitt i så stor grad at jeg ikke en gang husker hvordan det er å være uten og det skremmer meg utrolig mye. Ikke minst har den ødelagt alt for mange sjangser for meg. Hverdagen min styres rett og slett av den.

Hvorfor droppet du ut av skolen?
Skole tok alt for mye energi og krefter ut av meg, så jeg droppet ut. Nå går jeg sånn halvveis på skole, selv om jeg ikke er der så ofte så går jeg innimellom. Det er ikke det at jeg ikke klarer eller ikke vil, jeg er rett og slett ikke bra/frisk nok til å gå 100 % på skole slik som ting er nå.

Hvorfor og når skadet du seg selv? Jeg skadet meg selv hovedsaklig mest da jeg gikk på ungdomsskolen og grunnen til at jeg skadet meg var vel mange. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg brukte det på en måte til å roe meg ned i stressendes situasjoner, for å få den fysiske smerten til å overdøyve den psykiske smerten, for å flytte fokuset fra ett punkt til et annet. Hvis du vil kan du lese et utfyllende innlegg om det HER.

Hva er tankene dine rundt (p)sykdom nå? Føler du deg på bedringens vei? Akkurat nå føler jeg at jeg har tatt mange skritt tilbake, jeg er igjen på det stadiet hvor jeg ikke har noe særlig til motivasjon. Jeg er desverre inne på den teorien om at “hva er vits, det går jo ikke uansett”, noe jeg virkelig prøver å endre på (noe som igjen er vanskelig fordi jeg ikke ser helt vitsen). Svaret blir derfor nei.. jeg føler meg ikke på bedringens vei.

Hvordan hjelp får du? Psykologsamtaler på bup, familierådgiving på bup, barnevernet, arenafleksibelenhet, fastlege og MGFT. For å være ærlig finner jeg ikke stort hjelp i det, men jeg har blitt kjent med noen herlige jenter på MGFT da, det har jeg! Jeg har vanskeligheter med å stole på mennesker og derfor finner jeg det svært vanskelig å fortelle andre ting enn ting som er helt åpenlyste. Det er ikke det at hjelpen rundt meg ikke er der, det er det at jeg ikke tør å bruke den.

Hva er planen din for resten av dette (skole)året? Har du sluttet på media? 🙂 For å være ærlig så har jeg ingen konkret plan. Jeg vet ikke helt om det blir til å slutte på skolen eller å gå litt på skolen. Har ikke sluttet på media nei, er der bare veldig sjeldent.. Forhåpentligvis så får jeg en konkret plan på hva som skjer i løpet av neste uke. 


(tatt av Julie)
Foto og blogg

Hvilket kamera og hvilke objektiver bruker du nå? Canon eos 550 D og vanligvis bruker jeg 50mm f/1.8 II men så har det seg sånn at det har jeg prestert å knuse, derfor bruker jeg enten telezom (70-300 tror jeg) eller standarobjektivet (18-55). Jeg har bestilt nytt, men gjett hvem som bestilte feil objektiv da. Heheh..

Kan du forklare litt hva temafoto egentlig er?
Temafoto består av seks jenter som hver uke trekker et tema til et bilde vi skal ta. Slik er det kort fortalt. Likevel er vi så utrolig mye mere, vi har blitt utrolig godt kjent og snakker sammen hver eneste dag. Jeg har blitt glad i hver eneste av de og jeg vet at jeg alltid kan regne med dem, de er supre!

Hvordan finner dere ut hvem som får være med i temafoto? Da jeg ble med bestod temafoto av Anette, Eirin, Julia og Thea. Jeg ble kjent med Anette og spurte om å få være med i temafoto, noe jeg fikk et ja til. Etter det ble vi enige om å ikke ha med flere, men så skjedde det masse og vi bestemte oss for å ta inn én til for å få en litt ny start/et nytt pust, eller hva jeg skal si. Valget falt på Ingrid og nå er i akkurat passe med, vi blir verken ferre eller flere.

Kan du ha en videoblogg? Det kan jeg sikkert, så lenge dere kommer med noen forslag på hva dere vil at jeg skal ha en videoblogg om?

Publiserer du alle leserhistorier?
 Jepp, det gjør jeg. Hvis du har sendt den inn til meg og den ikke har blitt postet ennå er det kun fordi den ligger i kø til å bli postet. 

Diverse

Favorittdyret ditt? Delfin og det har det alltid vært! Jeg har til og med en delfintattovering på anklen min.

Tre ting som gjør deg glad? Dyrene mine, venner og dansing. Hadde det vært fire ting så hadde det stått fotografering der også, foresten! Nå jukset jeg egentlig litt å sa fire, håper det går bra?

Hva er dine tanker om Juvente? Juvente 

Har juvente forandret livet ditt? I så fall hva forandre det? Man kan vel si det. Jeg har blitt kjent med så utrolig mange fantastiske personer gjennom Juvente som betyr så sinssykt mye for meg. Dere skulle virkelig bare ha visst hva flere av de har gjort for meg, men jeg velger å ikke dele det her likevel. Juvente er i alle fall noe som har gjort livet mitt mye mere positivt og jeg har lært veldig mye, i tillegg til å ha lært fantastiske personer å kjenne. Jeg tror jeg skal stoppe å skrive nå før jeg skriver flere sider om det, jeg. Men igjen: Juvente 

Gleder du deg til sommeren? Hva skal du i sommeren? Både ja og nei. Jeg gleder meg i alle fall til noen ting i sommer: Camping med besteforeldrene mine, sommerleir i Ål og Hove. Ellers så gleder jeg meg til varmere vær, kjenne vinden i håret og føttene i vannet på båtturer, fine farger ute og litt andre forskjellige, men fine småting. Jeg krysser i alle fall fingrene for at dette blir en fin sommer.

Hvor mange kaniner har du? En kanin har jeg, hun heter Maike og er en dvergløvehodekanin. Supersøt og hyggelig kanin som elsker å kose, likevel med er ganske sær personlighet. Veldig glad i henne i alle fall. EDIT: Maike døde nå nylig, noe jeg er utrolig lei meg for… Nå har jeg en annen kanin som heter Lucas. Overhodet ingen erstatning for Maike, men jeg håper å bli like glad i ham også. 

Skal du på Ål Inclusive? Ja, gleder meg!

Liker du Larvik? I motsetning til de fleste andre på min alder som bor her: Ja, jeg liker faktisk Larvik veldig godt, jeg! :3

10 kommentarer
    1. Koselige svar! Forstår det godt når det gjelder å ha en “problemstilling”, har ikke bulimi, men sliter mye med sosial angst. Som deg så styrer den mye av hverdagen min, hvem jeg stoler på, skolen, motivasjon og så videre. Synes det er virkelig bra du hvertfall gir innsats i å gå på skolen, selv om du syns det er vanskelig. I starten når jeg skulle begynne i åttende klasse fant jeg ut at angsten + skolestart ble for mye, og endte opp “sykemeldt” i 8 måneder før jeg turte igjen. Har heldigvis lært meg å jobbe meg oppover, men ligger forsatt mange steg bak. Håper virkelig du finner ut av ting, og ikke minst gjør noe du trives med, og som ikke “forsterker” det du sliter med! Mitt største fokus nå etter å fullføre 3 året på media er å finne en jobb der jeg trives og spesielt tenke på at menneskene rundt meg har positiv påvirkning. Lykke til!

    2. Ååå, husker når vi var på Gran Canaria og alt vi så som hadde delfiner på skulle vi ha! Savner den tiden da du var naboen min :'(<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg