svar på spørsmålsrunden

Hvor ofte trener du? Jeg trener fem ganger i uken, men jeg trener omtrent bare styrke nå fordi jeg må bygge opp kroppen igjen.

Hvor ofte har du bulimirunder? Har ikke hatt en eneste siden jeg kom hjem fra Capio faktisk! Før kunne det være alt fra 1 om dagen til å bruke hele dagen på det. Det er helt sykt å tenke tilbake på, hva livet mitt dreide seg om før. Det var jo ikke noe liv.

Hvorfor skrev du deg ut fra capio? Det ble litt for tøft for meg med tanke på at de kun behandler spiseforstyrrelser der og jeg merket at når jeg jobbet så hardt og intenst med spiseforstyrrelsen så kom de andre psykiske problemene veldig sterkt fram, noe de ikke kunne hjelpe meg med der desverre. Tror også det ble litt vel tøft for meg med så rask og mye vektoppgang. Men jeg lærte så utrolig mye der borte de tre-fire ukene jeg var der at hverdagen min er helt anerledes nå, jeg har faktisk som mål å være frisk før 2016. Og jeg er evig takknemmelig for den gode behandlingen jeg fikk der, hvor mye det har hjulpet meg og ikke minst verdens beste behandler. For ikke å glemme jentene der, det var kjempetrist å dra fra dem og jeg begynte til og med å gråte.



Jeg har et inntrykk av at du er åpen om noe av det du sliter med, er du noen gang redd for å bli dømt? Som du skriver så er jeg åpen om noe av det ja og det jeg er åpen om er jeg vel egentlig ganske åpen om. Jeg var livredd for å bli dømt da jeg gikk offentlig ut med det, jeg satt å skjalv og strigråt fordi jeg var så nervøs. Men jeg har lært at med å være åpen slipper man mange ubehagelige spørsmål, man slipper rykter og folk som lurer, man slipper å forklare seg hele tiden. Så å være åpen har for meg gjort ting lettere og jeg angrer ikke. Men så klart, ja, jeg har vært livredd for å bli dømt.

Hvordan takler du stygge kommentarer? Heldigvis får jeg ikke så ofte stygge kommentarer, men de kommer noen ganger. Det kommer så an på hva kommentarene handler om. Noen ganger ler jeg av dem, noen ganger blir jeg veldig frustrert og sint og andre ganger kan jeg gråte over dem. Heldigvis veier de positive veldig opp for de negative.

Hvordan takler kjæresten at du har spiseforstyrrelser? Han takler det overaskende bra og er ekstremt støttende. Jeg tror ikke jeg hadde kommet så langt som det jeg har kommet nå uten hans støtte. Det skal sier at han har erfaring fra før med å være veldig nær en med spiseforstyrrelser, noe som gjør at han da vet bedre hvordan han skal takle ting, hva han kan gjøre og hvordan. Han kjefter aldri, men er heller god og støttende og hjelper meg på rett spor hvis jeg er litt på vei ut. Han har stilt opp helt enormt mye for meg, mye mere enn jeg hadde forventet og mye mere enn hva mange andre ville ha gjort. 

Blir du noen gang blitt trigget av andre spiseforstyrrede du bor med når du er innlagt? Følte ikke at jeg ble det. Nå skal det sies at det skal veldig mye til for å trigge meg, men også at jentene der borte var alle veldig opptatt at vi ikke skulle trigge hverandre. Det var noen småepisoder hvor jeg ble litte granne trigget, men ikke noe stort og det gikk helt fint.

Tar du deg lett nær av ting? Det kommer så an på hva, så både ja og nei. 

Hvis du blir bedt med ut av noen venner når du har en dårlig dag og du har mest lyst til å være alene og isolere deg, hvordan er det du motiverer deg selv til å dra ut likevel? Biter tenna sammen og drar som regel ut likevel. For jeg vet at for hver gang jeg avlyser fordi jeg har det vanskelig, jo vanskeligere vil det bli og jo mere isolert kommer jeg til å bli, det vet jeg av erfaring. Og etter å ha vært ute en stund så finner jeg ut at det var nok lurt og humøret blir bedre, selvom det kanskje var jævlig bare det å gå ut eller de første minuttene. 

Blir du forsatt plaget av vonde minner fra fortiden din? Ja, desverre.

Hvilke blogger leser du fast? Bloggene til folk jeg kjenner og ellers titter jeg litt innom de på topplisten noen ganger. Jeg har blitt veldig dårlig på å lese blogger i det siste faktisk. 

 Hvor kjøper du klærne dine? Jeg har egentlig ikke en fast butikk jeg handler på, det blir mest de vanlige kjedebutikkene og så elsker jeg bruktbutikker, der finner man mange skatter. Jeg må også innrømme at jeg er litt fæl til å titte innom barneseksjonen i klesbutikker også.

Hvor finner du inspirasjon til bildene du tar og stilen din? Egentlig ikke noe spesielt sted, det popper som regel bare inn i hodet mitt. Når det kommer til klær så finner jeg vel bare klær jeg liker og prøver å sette dem sammen. Har ikke noe spesielt sted jeg finner inspirasjon, men noen ganger kommer jeg over bilder og tekster som inspirerer meg veldig. 

Hva ser du frem til? Å reise, å være frisk, klare å fullføre skolen og bare leve. Bare et helt vanlig liv uten et ondt monster som sitter på skulderen min 24/7, det hadde vært deilig det! Eller vet du hva, det BLIR deilig, for det skal jeg klare. 

Hvor høy er du? 168.1 cm for å være helt nøyaktig. Akkurat like høy som mormor var på sitt høyeste.

Slang med noen tilfeldige bilder fra telefonen min jeg. Hvis det er noe mer dere lurer på så er det bare å spørre, biter ikke 🙂

2 kommentarer
    1. Ååh så utrolig fint at du er så åpen om alt! Syns det er så viktig jeg. Har også slitt psykisk nå nylig, men har enda ikke vært tøff nok til å skrive om det, da kommer bare tårene tror jeg. Og tror nok ikke jeg hadde turt å poste det heller. Beundrer deg for motet ditt 🙂 Krysser fingrene og tror du klarer å nå målet ditt med å bli frisk! Lykke til 🙂

    2. Hei! Det er ikke ofte jeg leser bloggen din, men jeg tittet innom litt nå. Har lest bloggen din litt før, og jeg ser så mye opp til deg. Jeg kjenner deg ikke så godt, men jeg har snakket med deg et par ganger tidligere ( vet ikke om du husker meg da,hehe) og du virker sååå hyggelig! Du sa det at du blir veldig lei deg når du får stygge kommentarer på bloggen, og her må jeg nok skuffe seg litt og si at jeg slang en drittkommentar på deg en gang.. ( var vel mer jeg som hadde n dårlig dag..) Du skrev tilbake at du er vel ikke fra Sandefjord? Hehe. Men i hvert fall en stor undskyld fra meg. Jeg er helt sikker på at du kommer til å få det bra etter hvert 🙂 Hilsen meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg