The sky dress

Gah, dere aner ikke hvor drittlei jeg er av at objektivet til kameraet mitt ikke vil høre på meg! Noen ganger nekter det å fokusere i det hele tatt, selv på manuelt når jeg vrir på det så nekter fokuset å endre seg i det hele tatt! Andre ganger så hører ikke hvitbalansen eller andre ting på meg og jeg blir så frustrert at jeg snart river ut håret mitt. Dessuten så nekter det helt å ta Close up bilder, det er ikke mulig lengre. For å si det sånn så er nytt objektiv førsteprioritering når det gjelder ting jeg skal spare til! Jeg savner virkelig å ta bilder slik jeg vil, med et objektiv som faktisk gjør som jeg stiller det inn til å gjøre. Jeg har jo også standarobjektivet som jeg hater over alt på jord + et teleobjektiv som fungerer supert som jeg heller bruker nå når jeg skal ta bilder til fotooppdrag, men sistenevnte er så tungt at jeg ikke orker å bruke det til vanlig.

I dag startet jeg sent på skolen så før skolen i dag rakk jeg en tur innom treningssenteret. Der ble det en halv mil med løping og litt styrke, så innmari deilig å starte dagen slik! Tror ikke det blir siste gang jeg starter dagen slik og på skolen var også konsentrasjonen mye bedre enn den vanligvis pleier å være! Nå er det ikke lenge til sommerferie noe som blir bra, selv om jeg bare tar 2 fag i år. Det var faktisk ingen som trodde at jeg skulle klare å fullføre på skolen i år (jeg har ikke klart på tre-fire år på grunn av sykdom), og det er så fantastisk godt å endelig få til, vise at jeg også klarer!

Dette bildet er fra i går, men ble aldri postet. Jeg er litt for glad i å spise dårlig mat dessverre, selvom måltidene mine er relativt sunne, så blir det litt for mye kos. Men fra og med nå skal jeg bli flinkere til å holde det til helgen og ellers bare noen få ganger innimellom. Nå som kroppen min holder på å bygge seg opp igjen etter lang tid som ganske undervektig så er det næring den trenger, men kose seg skal være lov det også altså! Bare ikke så ofte som nå.

Så fort jeg får et objektiv som fungerer så lover jeg bedre antrekksbilder, men enn så lenge får dere nøye dere med dette. Og ja, jeg hadde en svart kort shorts under kjolen siden den ikke sitter som den skal så fort jeg løfter armene litt. Pus sniker seg forresten alltid med på bilder når jeg tar bilder ute i nærheten av hvor jeg bor.


Handle har jeg også rukket i dag! Da jeg kom hjem fra skolen laget jeg hjemmelaget løksuppe til middag til oss og etter det dro vi å handlet litt, matskapet var jo omtrent tomt! Dette + noen varer jeg har hjemme er faktisk til flere middager selvom det ikke ser sånn ut. Er det noe jeg har blitt flink til etter at jeg flyttet for meg selv så er det å planlegge middager, lage maten fra bunn og handle billig.

Hva er favorittgodteriet/potetgullet ditt?

9 kommentarer
    1. Hei Elise, ville bare spørre deg om hvorfor du kjøper egg fra de billigste produsentene når du er opptatt av dyrevelferd.
      Hvis du kjøper egg fra lokal bonde eller økologiske har dyrene i allefall det LITT bedre i den forferdelige eggindustrien.
      Klem!

    2. Christina Louise: Hei! Fordi matbudsjettet jeg har nå går ikke rundt en gang og jeg har rett og slett ikke råd, men skulle gjerne ha gjort det. Ingen kan gjøre alt og ingen er perfekte, men jeg gjør så godt jeg kan.
      Klem.

    3. Christina Louise: uff så nå at kommentaren min virket litt spydig, det var ikke ment. Vet hvor grusom eggindustrien og kyllingindustrien er og ønsker ikke å støtte det så svært, svært sjeldent jeg i det hele tatt kjøper eller spiser noe med egg i.

    4. Hei, så bra! Alle har ikke råd til alt hele tiden, synes ikke kommentaren din var spydig. 🙂 ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg