Gro din egen pels

De aller fleste har vel hørt om pelsdyrnæringen i Norge og jeg kan ikke akkurat si at jeg er stolt av å være norsk med tanke på den. Uskyldige dyr som blir presset sammen i små bur, noen blir så desperate at de begynner å gnage på seg selv, mange har store sår og dyrene har det generelt veldig vondt. De fleste dyrene blir behandlet ekstremt stygt og på omtrent alle pelsfarmer blir det brukt metoder som ikke er lovlig i Norge engang. Hvorfor? Så vi skal få pelskragene på jakkene våre. Her i Norge så trenger vi faktisk ikke den pelsen og jeg forstår ikke hvordan noen har samvittighet til å gå med pels når de vet hvor mye smerte som ligger bak. Hadde det vært ens eget dyr som var et dyr på en pelsfarm så vet jeg at en hadde reagert kraftig. Hvorfor ikke reagere slik på de andre dyrene også? Pelsdyroppdrett betyr at rovdyr holdes i bur fra fødsel til død for pelsens skyld. Burene hindrer dyrene i å jakte, grave, svømme og bevege seg normalt. Det utsetter dyrene for et liv i stress og smerte. Og det er galt på alle mulige måter.

Derfor dere, derfor blir det en tut-aksjon mot pelsdyrnæringen på lørdag og jeg håper så mange som mulig vil stille opp!  Vi kommer til å starte klokken 12.00 hjemme hos meg (som ligger sentralt i Larvik) hvor vi lager plakater og deretter plasserer vi oss i en rundkjøring med plakatene. Aksjonen kommer til å få en god del oppmerksomhet, som jeg vet ut i fra tidligere erfaring med tut-aksjoner. Hvis noen ønsker å lage egne plakater på forhånd er det supert! Alle er velkomne til å bli med og blir vi mange nok kommer vi til å dele oss i flere grupper ute. Jeg kommer også til å stille opp med kake eller hva nå jeg bestemmer meg for å bake. Hvis du har lyst til å være med så kontakt meg på facebook (Elise Amanda Nyheim) så legger jeg deg til i arrangementet på facebook. Ikke vær redd for å bli med, jo flere jo bedre!

Er du for eller imot pelsdyrfarmer i Norge?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg