Fredag

Hei og god morgen for min del! Endelig fikk jeg sovet ut litt og det var utrolig deilig! Tante var ferdig utdannet sykepleier i går så masse gratulerer til henne, kjempestolt! Derfor ble det en tur bort til tante i går kveld for å feire og deretter videre til Stavern og til slutt på et utested her i Larvik. Onkelen min som er musiker spilte ute  i går så det var artig å høre på! Og ikke bare møtte vi på onkel ute, mamma og pappa var der også haha, men det gikk fint! Det ble en veldig koselig kveld i alle fall!

En gang i løpet av kvelden stod jeg ute å tok meg en røyk ved siden av en fra Somalia og plutselig kom det en dame bort å kalte han masse stygt og ba han pelle seg vekk og dra tilbake fordi sånne negerjævler som han skulle vi ikke ha i landet. Jeg er en person som ikke klarer å bare stå og se på at sånt skjer og jeg synes overhodet ikke det er greit å holde på slik. Derfor gikk jeg bort til henne og ba hun roe seg, sa det er bra hun har egne meninger, men at hun ikke kunne gå til angrep på en enkeltperson helt uten videre. Da begynte hun å rope ut høyt mange ganger at “Norge er for nordmenn, svartingene skal ut”. Jeg prøver å forklare til henne at du ikke kan dra alle under samme kam og at han personlig ikke har gjort noe mot henne, men å snakke seriøst til fulle 50 år gamle damer som ikke klarer å bruke hodet sitt funket ikke så bra. Så hun begynte bare å rope hade til meg mange ganger for så å skrike at jeg kom til å ødelegge Norge. Jeg vet ikke helt hvem som av oss som kommer til å ødelegge Norge jeg, men jeg tviler sterk på at det er meg.

Uansett så oppfordrer jeg alle til å si ifra og å stå opp når man ser andre bli dårlig behandlet av andre. Det kan være alt fra mobbing og rasisme til folk som slår hunden sin og diskriminering. Stå opp bare så godt det lar seg gjøre, vær så snill. Det skader virkelig ikke å si ifra og jeg hater når folk bare står å ser på at ting som ikke er greit skjer rett foran øynene til en. Vi har faktisk en stemme vi kan kommunisere med, bruk den.


Dette er Lucas forresten som jeg har hatt i 3(?) år nå og snillere kanin finnes ikke.


Men nå er det helg og det skal nytes! Hjemmelaget pizza står på planen her i dag og bare en stille og rolig lørdagskveld hjemme.

Tør du å si ifra når du ser ting som ikke er greit?

6 kommentarer
    1. Det er jo slike holdninger som gjør at vi dømmer andre, og som gjør at mobbing fremdeles er eksisterende. Ja, jeg sier alltid fra. Det er ingenting som er feil å gi beskjed om, uansett om det gir negativt eller positivt utfall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg