Oppskriftlørdag: vegansk pizza

God lørdagskveld! Jeg regner med at de fleste av dere liker pizza og pizza er jo perfekt lørdagsmiddag! Vanligvis lager jeg vegetarpizza til meg med grønnsaker, ost og vegetarkjøtt, men denne gangen ble det vegansk istedenfor. Den ble kjempegod så den er virkelig å anbefale! Det virker litt som om mange er redde for å prøve å spise vegansk eller vegetarisk og jeg forstår virkelig ikke hvorfor, hva har man å tape? Jeg utfordrer derfor alle til å spise minst en vegansk middag i løpet av neste uke, så lykke til! Pizzaen tar ikke lang tid å lage, den smaker superdigg og ekstra pluss for at den er mye sunnere en vanlig pizza om du gjør som meg å lasser på med grønt.


Pizzabunn kan man lage selv etter ønsket oppskrift da pizzabunner er naturlig veganske. Etter at jeg hadde laget deigen og plassert den i en langpanne så smørte jeg på tomatpurrè, men du kan også bruke ketchup, funker bra det også!


Dette er da grønnsakene jeg brukte, men du kan egentlig bruke hva du vil. Jeg er fan av denne kombinasjonen + helst ananas på også. Ta derfor på ønsket grønnsaker, men helst en del forskjellig da pizzaen blir ekstremt kjedelig med to ting på. Pizzaen stekes etter anvist på oppskriften på pizzabunnen som du bruker.


Jeg serverte med asparges, paprika og mais til + maldonsalt, pepper og sitronsaft over. Velbekomme!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg