Oppskriftlørdag:veggisburger med rotgrønnsaker

God kveld! Nå sitter jeg nydusjet i sofaen med en varm kopp te etter å endelig være ferdig med å få ting på plass i leiligheten (bare noen få småting som mangler), kjempedeilig! Morgendagen blir brukt på å pakke og så ta turen til besteforeldrene mine, jeg drar jo til Polen med dem på tirsdag! Vi skal opp klokken 05.00 så derfor sover jeg over hos dem så det er litt større håp for at jeg klarer å stå opp haha. Er det noe jeg er dårlig på så er det å stå opp!

Jeg tenkte å dele en oppskrift på en middag som vi hadde i går, denne retten ble supergod! Bedre sent enn aldri vel? Fremgangsbilder blir det ikke denne gangen da dette er såpass lett å lage, selv om det tar litt tid. Aller først fant jeg en oppskrift på hamburgerbrød og bakte hamburgerbrød ut i fra denne, bare med glutenfritt mel. Nå er det veldig forskjellig å jobbe med vanlig mel og glutenfritt, så disse ble litt vel kompakte. Deretter kuttet jeg opp båteter i båter, gulrot, søtpotet og pastinakk og la dette i en ildfast form med masse olje, salt, pepper, 4 store hvitløksfedd og 1/2 rød chilli. Hvis jeg husker rett så stod dette i ovnen i ca 35 minutter på 225 grader. Mens det i ovnen var på sitt siste stekte jeg opp vegetarburgere. Vanligvis ville jeg nok hatt ost på burgerne, men det hadde vi ikke, så det ble løk. Uansett: Velbekomme!

Så maten god ut? Noe jeg burde sjekke ut i Gdansk?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg