RIGA DAY ONE

Hei og god kveld/natt fra Riga! For to timer siden kom vi tilbake til hotellet etter å ha spist middag og hatt noe godt i glasset. Vi satt ganske lenge og skravlet og det var veldig koselig! I morgen er det meldt regn så da står kjøpesenteret på planen og kanskje utforske byen litt. Så langt ser det veldig fint ut her! Da vi ankom hotellet brukte hun i resepsjonen 50 minutter på å sjekke han før oss i køen og oss inn, så det var utrolig godt da vi endelig fikk rommet vårt! Jeg prøve i to timer å laste opp ett bilde, både med hotellet sitt internett og med mobilnettet uten å komme noen vei.. tregt sa du? Men så kom jeg på å prøve å laste bildene inn i bildearkivet her først og da var alle bildene oppe på 5 minutter! Så hvis det er noen som sliter med tregt nett så anbefaler jeg det!

Flyturen gikk forresten over all forventning! Jeg har hatt en skade i det ene øret mitt som gjør at det ikke kan utgjevne trykket man får i fly, noe som har resultert i at trommehinnen min har sprengt hver gang (bortsett fra en gang, pga kort mellomrom mellom flygningene) jeg har tatt fly. Jeg har fått beskjed om at det er ingenting de kan gjøre bortsett fra å råde meg til å ikke fly. Men å fly har jeg gjort, noe som har ført til høylytt hylgrining på flyet og store smerter i flere uker etter flyturer. Dere aner ikke hvor vondt det er å sprekke trommehinna gang på gang. Men sist jeg var hos ørespesialisten for noen uker siden fortalte han meg at trommehinna mi grodde veldig fint etter sist den sprakk og hvis jeg var heldig så kunne det hende jeg slapp at den sprakk på neste flytur, så jeg var veldig spent! Det var store smerter under denne flyturen også, men jeg hadde tatt sterke smertestillende og plutselig klarte jeg å utgjevne trykket! Jeg ble så lettet at jeg satt med tårer i øynene! Det var så godt å endelig kunne fly kun med store smerter i øret fremfor helt ekstreme smerter og sprengt trommehinne! Men nå er det natta, så får dere en oppdatering fra meg i morgen:)

-Elise Amanda

6 kommentarer
    1. Først av alt vil jeg bare si at det høres helt utrolig vondt ut å sprenge trommehinne. Jeg vet ikke om jeg gjorde det som liten, men jeg har iallfall blitt plaget av ørebetennelse siden jeg var et halvt år gammel. Jeg hadde dren som barn, husker jeg. Når det gjelder flyturer, pleier jeg også å få store smerter og trykk i ørene, men da pleier det å hjelpe med tyggis og å svelge ofte eller å holde for nesa og blåse hardt til du kjenner at det letner litt. Håper flyturen hjem blir like “bra” eller bedre!
      Hvordan laster man forresten bilder inn i bildearkivet? Og hvor er toppen fra? Veldig fin!

    2. Therese Tunheim Ulvik: Åh, det hadde jeg også som liten faktisk! Frem til nå nylig har ikke øret mitt vært i stand til å utgjevne trykket, så tyggis eller svelging har ikke funket og hadde jeg blåst hadde jeg sprengt den. Men nå skal det være mulig for meg å endelig gjøre dette heldigvis, sa øre-nese-hals-spesialisten. Utrolig kjedelig å slite med det, håper det får greit for deg neste gang du skal fly<3 Tusen takk! Man logger inn->arkiv->bilder->last opp bilder. Den er fra h&m og takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg