SILVER

God kveld! I dag har det ikke vært så fint vær her i Riga, så da brukte vi dagen på å shoppe litt. Klager ikke akkurat på det! Først gikk vi til et senter/varehus som heter Stockman (tror jeg), men der var det ingenting som falt i smak hos meg. Det var bare merkeklær og i tillegg var de fleste dameklærne for damer i alderen 40+. Derfor turet Andreas og jeg avgårde for oss selv for å sjekke et senter som het Gelerija, det var det mange butikker heldigvis! Vi var en tur innom Reserved som et en butikk jeg er veldig glad i, der har de mye fint og prisene er ganske lave, dermed passende for mitt budsjett. Fra senteret fikk jeg med meg skoene dere ser på bildet under, en bluse, en t-skjorte, et skjørt og en shorts. Jeg tenkte å vise dere innkjøpene når jeg kommer hjem, hvis noen vil se? 

Omtrent akkurat kom vi tilbake til hotellet etter å ha spist mat på en restaurant som heter Tokiyo. Det var mange mennesker der og litt ventetid, men veldig verdt det! Prisene var veldig greie og maten god! Andreas og jeg bestilte hver vår tallerken med 24 biter sushi-mix og for begge to kostet det 320 kroner. Jeg fikk til slutt overtalt mormor og besse til å smake og heldigvis falt det i smak hos dem, så de tok flere biter. Resten av maten ble med oss hjem. De har den tykkeste menyen der jeg noen gang har sett, det var jo en hel katalog med bilder av maten og beskrivelser. Alt fra sushi og asiatiske retter til hamburger og fitness mat. Jeg anbefaler virkelig den restauranten! Supergod service var det der også!

-Elise Amanda
 

3 kommentarer
    1. Hei! Har bodd i Riga i et halvt år nå så har noen anbefalinger til dere, hehe. To steder dere burde spise på er il Patio (den som ligger ved fridays), og Gan Bei som er på Gelirja centrs. De har veldig god mat til en veldig grei pris. Og når det kommer til shopping burde du innom Kilo max om du ikke har noe i mot bruktbutikker. Du betaler kun for vekta av klærne, så veldig billig! Ellers burde dere se blackhead tower,domkirken og innom et av okkupasjonsmuesumene. Om dere liker bowling er det en utrolig bowlingbane rett utenfor byen. Der har de mange bowlingbaner (en betaler for tida en bruker og ikke hvor mange runder), mange småspill og karaoke. Det heter Zelta Boulinga

    2. Tonje: Åhhh tusen takk for mange gode tips! Skal definitivt sjekke ut bruktbutikken! Kan prøve å få sjekket ut et av spisestedene i morgen også, men det kommer litt an på hva de andre orker og vil. Men igjen, tusen takk for tips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg