TODAY: OUTFIT AND DINNER

God kveld dere! For en stund siden fikk jeg en ny lader til mac´en og endelig kunne jeg bruke den igjen siden 2015! Med andre ord har jeg nerdet The Sims i timesvis den siste tiden. Nesten flaut hvor mye jeg har spilt hver dag. Noe som også irriterte meg er at mac`en var pisstreig og kun egentlig fungerte til The Sims, men for en time siden fant jeg ut at det ligger jo sesong etter sesong med serier jeg har lastet ned på den… Så nå er det slettet og man kan si den går litt vel raskere, mildt sagt!

Til jul fikk vi forresten et gavekort på Jysk og i går var vi en tur der og dro med oss hyllen dere ser under, lysboksen (som vi ikke har batterier til ennå), tre fake kaktuser og en drikkeflaske. Handy som jeg er (ja, faktisk) skrudde jeg opp hyllen i full fart før det var rett på dansing. Middagen i dag fant jeg oppskrift på på veganmisjonen og altså, hvorfor i all verden har jeg ikke laget denne suppa før!? Den var så himla god og perfekt mektig! Jeg gjorde om litt på oppskriften for å gjøre den mer stundentbudsjettvennlig så jeg tenkte å dele oppskriften med dere under her. Denne MÅ dere bare prøve!

Stek 1 gul løk i litt olje, legg så til 3 fedd hvitløk, 2 stenger stangselleri og stek det sammen en stund. Hiv så oppi 3 dl kokosmelk, 1 dl vann, en boks hermetiske hakkede tomater, en boks kikerter, 1 ts ingefærplver, 1 ts paprikapulver, 1/2 ts gurkemeie, litt chiliflak (smak deg frem), en terning grønnsaksbuljong og litt salt. La det putre en liten stund og nyt!
Resten av kokosmelken fra boksen kan du fryse i isbitformer og bruke til mat en annen gang. Egentlig skulle det være 4 dl kokosmelk i, men for min del ble det litt for mye kokossmak da så jeg justerte det litt ned. Suppen falt godt i smak både hos Andreas og meg.

-Elise Amanda

4 kommentarer

Siste innlegg