RUSSETIDEN

I kveld slår jeg til med et litt spontant og personlig innlegg igjen. Jeg skal nemlig snakke om russetiden. For før jeg startet i førsteklasse med klassen min gruet jeg meg skikkelig. Jeg er tre år eldre enn de fleste og jeg så for meg tre år hvor jeg hang totalt utenfor sosialt sett og alltid måtte være den læreren satt på en gruppe når man fikk beskjed om å gå sammen to og to. Mentalt forbredte jeg meg på å alltid sitte alene i klasserommet, sitte alene i lunsjen og aldri bli invitert til bursdager eller fester. Jeg var også bekymret for modenhetsforskjellen, men ikke minst gruet jeg meg til russetiden. Det var sårt å se russetoget til mitt eget kull, for der skulle jo egentlig jeg også  gått og feiret. Selvfølgelig kunne jeg ha vært adoptivruss, men for min del hadde det blitt helt feil da jeg ikke hadde fullført et eneste år på vidregående engang. Jeg hadde gruet meg så mye, men så feil kan man absolutt ta!

Jeg har fått noen utrolig gode venner i klassen, folk jeg er med på fritiden og som jeg til og med kan ringe og gråte til hvis ikke ting går så bra. Å gå sammen to og to ble aldri noe problem og i lunsjen satt jeg aldri alene. Jeg blir invitert med på ting og det sosiale, tross aldersforskjell på 2-3 år med vennene mine går det strålende! Snart begynner russetiden og vet dere hva? Ikke bare kommer jeg til å gå med et av de største smilene i russetoget, jeg er også på russegruppe med en herlig gjeng! Hadde du sagt dette til meg for noen få år siden hadde jeg nok begynt å gråte, da det har vært så sårt for meg og jeg hadde aldri trodd deg. Om litt over en uke skal vi ha logoslipp. Det er så herlig og fint, dere aner ikke! Russegruppen vår kan dere følge på instagram om dere vil: @rhythmandbooze2018 og jeg gleder meg til en strålende russetid med dem! Tenk alt det jeg trodde jeg aldri skulle få oppleve ordnet seg, det tok bare litt lenger tid.

-Elise Amanda

6 kommentarer
    1. Så bra at det har ordnet seg og at du trivest på skolen! Jeg kjenner til det å være utelatt fra sosiale sammenheng. Det er ikke noe gøyt i det hele tatt! Og det er jo så viktig å trivest på skolen. Håper du får en super russetid 😀

    2. For et utrolig kult og herlig menneske du er, Elise! Nyt russetiden og feir alt du har fått til! Hilsen en som var russ litt etter eget kull selv 🙂

    3. Tonia: Ja, det er jeg utrolig glad for :â??)
      Utrolig trist å høre du har kjent på det. Ja, det har så mye å si om man trives eller ei. Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg