LARVIK OG FREMTIDEN

Omtrent hver gang det blir nevnt nye forslag for byen vår skjer det samme: nedsnakking i kommentarfeltene og negative holdninger. Hvorfor er vi så redde for forandring? Var alt mye bedre før? Hvorfor skal “alt” tilpasses aldersgruppen 50+?

Vi må løfte frem denne fine byen vår og vi må ta den med inn i fremtiden. Larvik trenger nye idéer, vi trenger de ildsjelene vi har som starter opp nye konsepter og vi trenger en utvikling rettet mot fremtiden. Larvik burde være en by det går an å studere i, en by barnefamilier vil slå seg ned i, en by eldre kan trives i og en by folk ikke vil flytte fra, men heller bli i og flytte til. Og da trenger vi å henge med i tiden, vi trenger å skape plass for alle.

I vinter overhørte jeg en eldre mann snakke negativt om den fine skøytebanen vår, han kunne ikke forstå at Larvik kunne bruke så mye penger på den. Jeg prøvde å forklare han at det er flere sponsorer som har bidratt og at skøytebanen har vært en stor suksess for alle aldersgrupper og et naturlig og positivt samlingspunkt, men det ville han ikke høre på. Heldigvis er skøytebanen noe de fleste setter stor pris på og det har fått liv tilbake til sentrum på vinterstid! Noe som er positivt både for lokalbefolkningen, men også næringslivet i sentrum. De siste årene har det dukket opp mye nytt og jeg synes det er fantastisk! Noe jeg vet jeg absolutt ikke er alene om å synes, jeg skulle bare ønske folk generelt her klarte å ha en litt mer positiv innstilling før de har blitt vandt med det nye. Jeg husker jo ståhei´et som var her da Farris bad skulle bygges blandt annet, nå derimot hører jeg svært sjeldent noe negativt om det. Jeg har mange eksempler, men jeg tror de fleste kan tenke seg til dem selv.

Jeg tror flere har godt av å bli minnet på at det ikke er farlig med en ny moderne bygning blant alle de fine gamle bygningene våre, det er ikke farlig med nye konsept rettet mot ungdom og studenter og det er ikke farlig å se fremover. At Larvik fornyer seg på noen områder betyr jo ikke at alt det man kjenner med Larvik fra før blir borte, det betyr bare at vi gjør byen bredere i den forstand at den kan passe for enda flere.

Jeg skulle ønske enda flere turte å satse i Larvik, på Larvik. For Larvik er virkelig en by for fremtiden og fremtidige generasjoner, vi må bare tørre.

Hvis du bor i Larvik eller er herfra, hva tenker du?

-Elise Amanda

4 kommentarer
    1. Jeg har ikke mye kjennskap til Larvik. Men det du skriver er så velformulert og modent lagt frem at jeg ikke kan annet enn å si JA, måtte folk våge å møte nye idéer og konsept med en mer positiv innstilling!

    2. Jeg har vært der en del, men kan ikke veldig mye om byen generelt annet enn at det virker som en veldig fin by. Gå for det du ønsker! Veldig stilig antrekk og bilder :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg