OH, HELLO THERE AUTUMN

Nå er det virkelig høst. Bladene ute har skiftet farge til røde og oransje, selv om noen ennå er grønne. Lukten av våt asfalt og kjølig luft. På hytta i helgen snek solen seg litt frem både fredag og lørdag, men natt til søndag begynte det å hølje ned. Jeg fikk ikke sove i natt, så jeg lå i sofaen på stua med katten sovende på fanget. En bok jeg ikke har lest på mange år var plassert i hendene mine og 200 sider ble lest ved hjelp av det svake lyset to stearinlys gir. Regnet trommet på taket og i det fjerne hørte jeg bjeller fra sauene som går løst i skogen. Først rundt klokken fem på morgenen lukket jeg boken og tuslet inn på soverommet med katten i hælene. Som jeg trengte denne helgen på hytta, jeg slapper så godt av der oppe. Det er virkelig høst nå. Jeg liker det. 

Vi kom hjem for noen timer siden, pakket litt ut, dusjet og ordnet oss. Nå sitter vi bare og venter på å bli hentet, vi skal spise ute med familien til Andreas. Kun 1 kilometer fra hytta. Men vi trengte å komme hjemom først for å dusje og ikke minst kunne vi jo ikke hatt med katten på restaurant. Så litt tid i bil blir det i dag. Noe som er greit. Mandag i morgen og jeg ser frem til det. Ny dag, ny uke og nye muligheter. Jeg er klar. 

-Elise Amanda

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg