Å LEVE

Hvis du holder pusten under vann i lang tid vil du etterhvert få en enorm trang til å svømme til overflaten for å trekke luft ned i lungene, ikke sant? En så stor trang at du ikke klarer å la være, hver eneste celle i kroppen skriker etter luft. Så sterk er trangen min til å spise. Og hvis du ikke får svømt opp til overflaten for å trekke inn luft, da blir du desperat. Så sterk er spiseforstyrrelsen min. 

Nå sitter jeg i stua på Modum bad, ferdig pakket og venter på å dra. For en time siden satt jeg i møte for å få avklart om jeg får plass videre og hva som eventuelt skjer videre. Jeg visste jo egentlig svaret på forhånd. Heldigvis var både overlegen og jeg enige i forslaget hennes. Det som skjer videre er at jeg skal søkes inn på RASP og etter å ha vært på opphold der (om jeg får plass) og forhåpentligvis blitt litt mer stabil i topplokket skal jeg rett til Modum Bad for flere måneder innleggelse der. Jeg håper ting går etter planen, for jeg er drittlei av å være syk. Jeg vil leve. Virkelig leve. Å leve som syk er ikke særlig til liv. Det blir noen harde og grusomme måneder, men jeg skal komme i mål, jeg skal fullføre og ikke minst: jeg vet det er verdt det! 

-Elise Amanda

10 kommentarer
    1. Så tøff du er som deler dette. Jeg har selv opplevd mye sykdom i mitt liv, så kan kjenne meg litt igjen i det du skriver. Håper alt går riktig vei for deg. Nydelige bilder var det også <3

    2. Veien er så lang av og til, med alle disse innleggelsene! Sitter selv i litt samme situasjon nå, men vet liksom ikke hvor man skal starte eller hvilken plass som er riktig å starte på! Håper dette blir riktig for deg, og at du blir bra tilslutt med riktig hjelp <3 <3

    3. Du er så god og så herlig, Elise. Håper dette går veien, og at du har det bra!! Er det noen som fortjener det, så er det deg!! Heier så sykt på deg!!😍 Gleder meg til vi sees igjen, klem ❤

    4. Jeg har vært innlagt ved Modum Bad, og skal inn igjen nå om en uke. Opplegget der er drit tøft, men sinnsykt bra. Hold på den motivasjonen, forsøk å bruke kostlisten så godt det lar seg gjøre hjemme. Det er et “tips” du sikkert har fått printa inn sammen med E6 og hele pakka men hør det fra en som har kjent det på kroppen.. – du får så sykt mye igjen for det når du får plass på enten RASP eller Modum Bad. Å være forberedt på mengden mat, men ikke minst å ha en hjerne som fungerer som den skal gir deg ekstremt mye større utbytte av selve behandlingen. Håper det ordner seg for deg med behandlingen. Stå på! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg