A NEW LIFE | EPISODE 3 | EAT IN A DAY

Jeg har tenkt veldig mye på om jeg skal poste denne videoen eller ei og etter flere runder har jeg kommet frem til at jeg velger å poste den. Det finnes så mange slike videoer på nett hvor flere av dem viser en usunn mengde og/eller sammensetning av mat som kan bidra til å påvirke andre på en syk måte og trigge. Derfor ønsker jeg å komme med en motvideo til det. Husk også at det under kun er et eksempel på en dag, det er ikke nødvendigvis en fasit for akkurat deg. Måltidene under følger så og si kostplanen man følger på Modum Bad til punkt og prikke, jeg har kun gjort noen små justeringer. De fleste som er på spiseavdelingene der følger nettopp denne planen, derfor er den et godt utgangspunkt. Noen må ha noen få justeringer på den, andre ikke. Det er viktig at du ser videoen med lyd da jeg forklarer en god del i introen og ikke minst underveis. Husk også at et sunt kosthold er et balansert kosthold, det handler ikke om matvarene i seg selv, men om mengde. Det er ikke sunt å leve på kun salat, men ei heller sunt å leve kun på sjokolade. Så balanse er altså nøkkelen. 

Jeg har allerede fra jeg fortalte om denne videoen fått delt respons. Noen er svært bekymret for at den skal bidra til å gjøre andre sykere, mens andre gleder seg til å se den fordi de føler den kan være til hjelp. Jeg forstår noen har vært bekymret, jeg ville jo ha vært det selv fordi jeg ønsker jo ikke at noen/jeg skal bidra til å trigge andre. Heldigvis har de få kommentarene om det vært helt saklige og blitt understreket med at de ikke mener noe vondt ved å uttrykke sin bekymring. Nettopp det er jeg svært takknemlig for! At folk bryr seg og tør å si ifra, men på en ordentlig måte og jeg tar det ikke vondt opp i det hele tatt.  Derimot håper jeg de som var bekymret sitter igjen med et positivt inntrykk og at de som føler en slik video kan være til hjelp opplever nettopp dette *hjerte*.

Klem, Elise Amanda

 

10 kommentarer

Siste innlegg