6 GRUNNER TIL Å BLI FRISK

God kveld! I skrivende stund har jeg hviletid i stua etter kveldsmaten, noe jeg har etter hvert måltid. Dagene her går utrolig fort, samtidig som de går utrolig sakte så langt. Uansett, nå tenkte jeg å dele seks av mine grunner til å bli frisk med dere. Å ha noe å strekke seg etter hjelper virkelig, for man må faktisk ville bli frisk for å kunne bli det.

Jobbe/studere
Det er utrolig kjedelig å ikke kunne jobbe eller studere, for jeg vil så gjerne bidra og ha noe å drive med jeg også. Å utdanne meg til barnehagelærer og så jobbe som det er drømmen min og det vil jeg virkelig få til.

Stifte familie
Med Andreas selvfølgelig, men før det skjer må jeg være frisk nok til det, for slik situasjonen er nå går nok ikke det.

Veganer?
Hehe.. håper ikke familien min som leser dette får bakoversveis nå, men jeg ønsker å spise helt plantebasert eller så og si plantebasert så fort jeg er frisk. Men akkurat nå som jeg er i en prosess med å bli frisk får det holde å være vegetarianer.

Aktivitet
Tenk så deilig å kunne trene nøyaktig det man vil og så ofte man vil! Å ha en kropp som fungerer tipp topp er noe jeg virkelig savner. Før jeg ble syk trente jeg masse og elsket det, men etter jeg ble syk har jeg ikke vært istand til å følge opp interessene mine noe særlig der. Litt dansing er det eneste jeg har hatt energi nok til å opprettholde.

Være sosial
Når man er syk er det vanskelig å være sosial, da sosiale sammenkomster som regel involverer mat av noe slag. Å ikke ende med å dra fra alt mulig på grunn av maten eller ikke komme seg dit i det hele tatt på grunn av maten må være fint! Spiseforstyrrelsen har ødelagt for mange av mine sosiale relasjoner dessverre.

 

Kunne gå med det jeg liker
Dessverre setter jeg ofte sammen fine antrekk, men ender med å begynne å gråte på grunn av hvordan jeg ser ut i dem, for så å skifte til noe annet. Tenk så deilig å kunne ta på seg det man synes er fint, fremfor det man ikke føler seg for stor i?

 

Er det noe av dette du ser på som en selvfølge?

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Skrev mange slike lister da jeg var innlagt for et par år siden, det hjelper veldig! Man må absolutt ha motivasjon for å kunne bli frisk. Heier veldig på deg Elise ✨ 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg