6 TING JEG VIL GJØRE I AUGUST

-Fokusere på meg selv. Si mer nei til ting og ikke være med på så mye kun fordi jeg føler meg pliktet til det. Dette er noe vi jobber en del med i behandlingssammenheng da jeg ofte sier ja for å glede andre, til tross for at det går utover min psykiske helse. Så jeg må bli enda flinkere å lytte til meg selv og hva som er godt for meg. Jeg får så dårlig samvittighet av det, men likevel så har jeg innsett at jeg må gjøre det for å kunne bli friskere.

-Feire bursdagen min. I slutten av august har jeg bursdag og dette må jo feires! Jeg kommer nok ikke til å ha en skikkelig bursdagsfest i år, planen er iallfall å finne på noe rolig og hyggelig med de nærmeste venninnene mine. Nøyaktig hva det blir vet jeg ikke ennå, men det finner jeg vel ut av etterhvert. Det kan til og med hende at jeg feirer bursdagen min litt før tiden da veldig mange av venninnene mine snart drar fra Larvik da de studerer andre steder.

-Hyttetur. Dette skjer faktisk allerede til helgen! Det er nesten et år siden jeg var på hytta sist, noe som er alt alt alt for lenge siden. Hytta ligger jo tross alt i underkant av en times kjøretur unna der jeg bor, så det er synd jeg ikke har fått brukt den noe mer. Jeg trives så utrolig godt der oppe og kobler helt av. At hytta er uten strøm og vann ser jeg bare som et pluss, for da er det skikkelig hytte-hytte!

-Ta opp tøyingen igjen. For joda, jevnlig tøying har glidd helt ut det.. Så i august er målet å tøye tre ganger i uken, noe som ikke er helt overkommelig og som jeg burde klare. Heldigvis har jeg klart å tøye såpass at jeg fremdeles kommer ned i spagaten, så litt ved like har den jo blitt holdt. Men jeg har veldig lyst til å få en fin scorpion igjen og et høyt leg hold, så da er det bare å tøye på for å få til det!

-Dra på skolebesøk. Nå kicker valgkampen inn og da er det mye som skjer på den politiske fronten! Vi i Vestfold og Telemark Unge Venstre skal dekke alle videregående skoler i begge fylkene, så det blir mange skolebesøk i tiden fremover, noe jeg synes er veldig gøy å være med på! Og hvem vet, kanskje jeg tør å være med på å ta en skoledebatt også..

-Begynne på nye strikkeprosjekter. Til bursdagen min fra tante og onkel fikk jeg velge meg noe strikketøy og den ene strikkepakken har jeg allerede fått, så jeg gleder meg til å gyve løs på de to pakkene! Den ene strikkepakken er et skjerf og et pannebånd, den andre strikkepakken er en god og varm genser. Så dette blir spennende og jeg skal selvfølgelig vise dere resultatene etterhvert som tingene er ferdig strikket!

 

Hva vil du gjøre i august?

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg