ANTREKK + MITT FØRSTEINTRYKK HER

God kveld, god kveld! Jeg er ennå så lettet over at jeg har fått kommet hit og fått en mulighet til å snu den dårlige veien jeg var på vei ned nå. For jeg skal ikke være her for å få behandling i seg selv, det er ikke det som er målet med at jeg er her. Målet er å få meg ut av denne spiralen jeg er på vei inn i og fort opp på beina igjen. Jo fortere ting blir tatt tak i, jo lettere og det har de heldigvis forstått her. Innleggelsen på DPS var et kraftig tilbakeslag, men det skal ikke få lov til å knekke meg. Det er derfor jeg har vært så på å få hjelp med en eneste gang.

Her er det flere som har kompetanse på spiseforstyrrelser, de samarbeider tett med spiseenheten og de som ikke har kompetanse her ønsker å genuint gjøre det beste for å hjelpe. Her bryr de seg faktisk om hvordan det går med maten, de sitter med meg til måltid og jeg har oppfølgning etterpå. Jeg har heller ikke fri utgang, noe som er svært lurt. Det er ikke like tett oppfølging som på RASP, men det var aldri poenget heller. Poenget er å hjelpe meg til å klare å hjelpe meg selv nok til at jeg kan være hjemme og dermed gå videre i behandling.

Legen og personalet som tok meg imot (personale da med kompetanse på spiseforstyrrelser) forstod raskt hvordan ståa var og de forstod raskt hva som er nødvendig akkurat nå. Det var godt å bli møtt igjen av noen som ønsker å lytte og som er interessert i at en skal få hjelp med akkurat sine utfordringer. Det var også godt å bli møtt av noen som ikke sier “jeg skjønner det er frustrerende” til absolutt alt jeg sier.

Allerede en time etter innkomst fikk jeg en midlertidig behandlingsplan og den så god ut. Vanskelig og skummel? Ja. Men nøyaktig hva jeg faktisk trenger for å reise meg opp på beina igjen? Ja. Allerede litt etter middag ble jeg flyttet fra mottaksposten og bort til vanlig avdeling. Så siden det har jeg da vært her jeg skal være mens jeg er her. Nøyaktig hvor lenge jeg skal være her er litt usikkert, men jeg spurte om en uke da jeg ble lagt inn og det var faktisk akkurat det samme behandleren min på spiseenheten hadde foreslått også.

Og hva slags bilder får dere til dette innlegget? Jo, dere får antrekksbilder jeg tok her om dagen som ikke ble postet haha. Passer det til innlegget? Egentlig ikke. Men innlegget handler jo på en måte om meg og på bildene ser dere jo nettopp meg. Men nå dere, nå tenkte jeg å hoppe i pysjamasen, stelle meg for kvelden og se den nyeste episoden av Paradise Hotel før jeg sovner. God natt!

 

 

Hva synes du om antrekket?

 

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg