ANTREKK + RESTEN AV UKENS SPØRSMÅL – oppkast, kjendis +++

Forrige uke kom det inn utrolig mange spørsmål og for at innlegget på lørdag ikke skulle bli alt for langt valgte jeg å kun svare på noen. Men siden det var såpass mange spørsmål igjen som jeg ikke hadde svart på så bestemte jeg meg for å lage et til innlegg hvor jeg svarer, slik at alle får svar på spørsmålene de stilte. Jeg viser dere i samme slengen et antrekk jeg skiftet til på lørdag, dette har dere jo allerede fått en liten sniktitt på. Blomstene og den rosa kjolen går så fint sammen og jeg fikk skikkelig sommerstemning av disse bildene!

Jeg vet om opplegget når man har anoreksi og er innlagt, men hva med bulimi?
Nå kan jeg kun svare for min del, men måltider går jo likt: man skal spise det man skal, ikke mer og ikke mindre. Selvebehandlingstimene er jo da lagt opp etter hva man trenger å snakke om og hva man trenger hjelp til. Det er generelt veldig mange likheter, men noe er da ulikt.

 

Om du kunne valgt å henge med en kjendis for en dag, hvem ville det vært og hvorfor?
Matt Bomer eller Emma Watson. Matt fordi han er tidenes kjekkeste skuespiller og Emma fordi hun virker som ei dame jeg kunne hatt utrolig gode samtaler med. Vi har mange like meninger i tillegg og likt syn på veldig mye.

Har du vært helt oppkastfri på RASP?
Dette her er helt sykt å si, men i løpet av 6 uker har jeg kun hatt èn liten glipp! Altså, så lenge oppkastfri har jeg ikke vært siden jeg gikk i 8. klasse tenker jeg. Så det er en helt enorm seier og jeg er så himla stolt!

 

Hvilke blogger og youtubere følger du?
Dette kan jeg lage et eget innlegg om! Er jo gøy for andre bloggere og youtubere at jeg tipser om dem også!

 

Hva tenker du om overflytting til Modum?
Modum og RASP er jo svært forskjellige og jeg skal innrømme at jeg gruer meg litt. Det blir skummelt å skulle ha så mye frihet og jeg er litt nervøs for det. Mer om dette kommer jeg til å fortelle på onsdag.

Hvis du kunne reise hvor du ville, hvor ville du reist?
Maldivene, Disneyland eller India. Litt forskjellige steder det der haha. Om jeg vinner i lotto så vet dere hvor jeg skal iallfall!

 

Hva vet du om Modum sin behandlingmetode og tror du det blir “bedre” der enn RASP?
RASP og Modum jobber utrolig forskjellig og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette uten å skrive et milelangt innlegg. Men kort fortalt så har RASP mye tettere oppfølging. Både ja og nei.

Har du et favorittklesplagg?
Kjoler tror jeg. Men min aller største favoritt er bunaden min, den er så vakker.

Kan du dele 3 fornuftige ting du har lært?
-Volum på mat er ikke farlig
-Jeg må godta at noen ting ikke kan endres
-Styrke er å stå i det vonde og komme seg gjennom det

 

Slår de hardt ned på oppkast på RASP, eller tillater de “feilsteg”?
Det er absolutt ikke lov til å kaste opp her, men det er ikke sånn at du blir kastet på hodet og ræva ut om du driter deg ut en gang heller. Skjer det gjentatte ganger derimot kan du få en tenkepause eller bli kastet ut. Men de har god oppfølging og støtte her, så om man virkelig ønsker å være oppkastfri får du alle forutsetninger for å kunne klare det.

Skal du øve på å spise ute før du skal til Modum? Det kan jo være lurt
Siden min hoveddiagnose er bulimia nervosa så er ikke problemet mitt å spise i seg selv, men å ikke overspise. Så jeg har øvd masse på å være ute uten å ty til overspising + innta måltider ute uten å ty til overspising. Måltidene ute har så lagt vært i næringsdrikker, nettopp fordi at vi ikke skal gå for fort frem.

 

Hvor mye må du gå opp i uken?
Akkurat vekt og vektoppgang i uken velger jeg å holde borte fra bloggen, både for min og for deres del.

 

Hva synes du om antrekket og om bildene?

 

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg