ANTREKK + SVAR PÅ SPØRSMÅLENE

I dag skal jeg prøve å ta litt vare på meg selv. Enn så lenge har jeg fjernet gammel rød neglelakk og tatt på en ny en i dus rosa. Jeg vet ikke med dere, men jeg føler meg automatisk bedre når jeg steller meg litt og gjør litt selvpleie. Senere i dag tenkte jeg å ta ansiktsmaske også, etter at jeg har dusjet. Så skal jeg strikke en del, som jeg gjør hver eneste dag hehe.

Det kom forresten inn en god del spørsmål denne uken, men heldigvis fikk jeg plass til alle! Under her får dere svarene på alt dere lurte på, so let’s go!

Hvilke utvalg av næringsdrikker er det på RASP? Jordbær, sjokolade og vanilje.

Skal du være på RASP nå i sommer? Ja, men jeg skal heldigvis være hjemme også:)

Hva skjer hvis du ikke klarer å gjennomføre et måltid, og samtidig ikke vil drikke ND som erstatning? Som regel må man da ta igjen det ved en senere anledning. Skjer det gjentatte ganger så kan man miste plassen da det er basert på frivillighet og motivasjon.

Kan du nevne noen pålegg dere har? Forskjellig syltetøy, Jarlsberg, norvergia, egg, snøfrisk, krydderost, brunost, banan, skinke og salami blant annet.

Hva slags typer mellommåltid kan man velge mellom på RASP? Det er fire hovedmåltider (+dessert etter middag) og ingen faste mellommåltider på den posten jeg er. Men det er mulig å lage avtaler på det.

Hvordan var det når du skulle begynne behandling for sf første gang? Var det derfor du ble henvist eller var du allerede inne i ett system når spiseforstyrrelsen ble oppdaget/formidlet? Jeg synes det var ganske rart første gang jeg skulle begynne i behandling og ikke var jeg særlig motivert heller. I tillegg var jeg på den tiden ganske redd og satt vel å svarte “vet ikke” 90% av tiden i starten. Jeg ble henvist til bupa på grunn av spiseforstyrrelsen ja.

Hva syns du om veeeldig sykelig tynne folk? Syns du det er fint liksom? Og hva tenker du om sykelig overvektige? Helt ærlig så tenker jeg ikke så veldig mye over det. Tenker jeg over det skjer det i to sekunder kanskje og så vandrer tankene over til noe annet. Selv om jeg er syk så er jeg egentlig ikke særlig opptatt av andre kropper enn min egen.

Hva er du mest redd for av alt? Miste Andreas og andre som står meg nær.

Noe du ser skikkelig frem til? Til jeg blir friskere og til jeg kan reise igjen.

Hva er det absolutt verste med å ha bulimi? Relasjonene som har blitt ødelagt på grunn av sykdommen og alt hva jeg har lyst til å gjøre, men som bulimien setter en hindring for.

Kan du lage flere yt videoer om sykdommen din? Hm, jeg vet ikke om jeg er så komfortabel med å snakke om meg, men jeg kan kanskje lage noen på mer generelt grunnlag. Eller tenkte du mer som den “et bedre liv” serien?

«Hvem» er du i sosiale setninger? Den sjenerte, den som tar stor plass osv. Med folk jeg kjenner godt føler jeg at jeg tar stor plass og det gjør jeg nok også haha. Men jeg er en del sjenert hvis det er en hel gruppe nye folk. En til en derimot er jeg mer meg selv, selv med fremmede.

Hva vil du bli og hvor langt i utdanning har du kommet? Barnehagelærer ønsker jeg å bli! Enn så lenge har jeg kun generell studiekompetanse, men det er jo en start.

Hvor lenge har du vært ute av skole/ jobb pga bulimi? Jeg fullførte vgs i 2018 og siden det har jeg vært ute av skole/jobb på grunn av sykdom og behandling.

Kunne du ha truffet en leser om du ble spurt? Ja, absolutt!

Noe nytt du vil prøve eller lære? Jeg har sååå lyst til å prøve ridning! Så har jeg lyst til å lære spansk skikkelig godt. Det er nok mye mer også, men det var dette jeg kom på i farten.

Kan du lage en tøyevideo og en styrketrening video? Jeg har laget en tøyevideo som er en follow along som dere finner HER. Styrketreningsvideo kan jeg definitivt få til etterhvert!

Hva er ditt favoritt plagg? Kjoler og skjørt hihi.

Jeg lurer på angående forstørrede spyttkjertler: Hvor lenge er de hovne? For alltid? Eller noen uker? Eller dager? Noen uker har jeg erfart, så heldigvis ikke for alltid.

Er det en hårstil, frisyre som du alltid hatt likt, som du aldri har turt eller kunne tenke deg å ha selv? Nei, ikke som jeg kommer på i farten.

Blir du lett kjent med andre mennesker? Er du innadvent eller utadvent? Ja, jeg vil da si jeg gjør det:) Jeg er en utadvendt introvert person hehe.

 

Hva synes dere om antrekket?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

11 kommentarer
      1. Det lurte jeg også på. Har vert innlagt flere plasser men aldri hørt om noen som har dessert sånne plasser

        1. Samme her. Den eneste «desserten» har vært en yoghurt. Var inkludert i måltidet + 1 gl. saft

          Hva har dere Elise Amanda? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg